FCP D2 – FCP D3 0 - 4

11 oktober 2014 10:00

Vandaag was deze vriendschappelijke oefenwedstrijd ingelast.

Een 9 maanden geleden was de huidige d2 (destijds E1)  qua uitslag de verliezer  maar voetballend de bovenliggende partij (met een destijds excellerende Sam Beijer op de midmid). Dus altijd weer spannend hoe de kaarten dit seizoen dan zouden worden geschud.

De D3 begon in een 3-4-3 opstelling. Met een Jesse voor zijn verdediging spelend en Nolan als centrale verdediger die de laatste tijd elke tegenstander op 1 tegen 1 situaties eigenlijk makkelijk de baas is, en tussendoor zijn medeverdedigers nog de helpende hand kan toesteken. De 3-4-3 opstelling is moeilijk en  liep natuurlijk voor een eerste keer, tegen een op voorhand tegenstander van formaat , niet gelijk op rolletjes. De intentie was goed en de druk op het middenveld voor de D2 enorm. Door het extra mannetje op het middenveld speelde de 1e helft zich voornamelijk af op de helft van de D2 en speelde we de D2 helemaal moe. Ze kwamen er niet aan toe de bal 2 keer achter elkaar over te spelen. Vorig seizoen hadden ze ons  nog zo verrast met hun verzorgde en positioneel prima spel. Door de druk ? was daar in ieder geval helemaal niets meer van over.

Al na 5 minuten kwam er een mooie aanval over rechts voor de D3 waarbij Rick werd gevloerd. Even later krijgt Gijs een mooie kans en probeert deze te verzilveren met een gave, maar toch iets te harde lob op goal. Na nog een paar goede kansen voor de D3  counterde de spits van de D2,  Chevano,  gevolgd door een ongevaarlijk schotje op de goal. Daarna volgde alweer een prachtige lob van onze Gijs op de lat.

Sven onderschepte een keer een bal van de D2 op het middenveld en paste direct op Jayden die alleen op de keeper af kon.. M aar Bram, onze keeper van vorig seizoen , redde (dit keer helaas haha) geweldig. Even daarna kwam Gijs ook alleen voor de keeper. Maar Bram werkte ook dit keer nog niet mee aan de capitulatie van de D2.

De D2 kreeg daarna nog een paar corners maar daarna was de koek voor hen definitief op.

De totale 2e helft kwam de D2 niet meer aan de bak. De D3 was zowel voetballend als  fysiek, qua zelfvertrouwen en qua teamspirit veruit de bovenliggende partij. We hadden wel met 9-1 kunnen winnen als we wat zorgvuldiger met de kansen waren omgegaan.  Alleen Gijs al had wel 5 doelpunten kunnen maken. De enige die wel aardig speelde bij de D2 was Sam Beijer, maar die stond gelukkig voor ons op de rechtsback, waar hij voor ons niet zoveel kwaad kon doen.

Hugo maakte de 1-0 en vervolgens de  2-0 uit een prachtige pass van Jari (op voorzeggen van zijn vader?) De 3-0 was van Thomas van W. en de 4-0 van Duncan. Allemaal prima doelpunten uit prima opgebouwde aanvallen.

Nou jongens, gefeliciteerd, dit seizoen nog alle wedstrijden gewonnen. De uitdaging is om het samenspel te verbeteren. Onze trainer Rincke is er van overtuigd dat dit een stuk beter kan en jullie ook zover gaat krijgen dat dit gaat lukken.

Nog meer succes toegewenst,

Paul (vader van Sven)