Zaterdag 25 oktober 2014: FC Purmerend E4 - Kwiek 78 E1: 0-4

Kwiek 78 E1

E-pupillen zaterdag, E4, 3e klasse 05

25 oktober 2014 10:00

Wegens tijdgebrek moest ik het verslag van vorige week (tegen Volendam E6) helaas schuldig blijven, maar misschien toch nog even er op terugkomend: het was een gelijkopgaande strijd, getuige het score-verloop: 1-0, 1-1 (Taha), 2-1, 1-3, en toen hebben we ons heel goed teruggeknokt in de wedstrijd met af en toe heel goed samenspel en voetbal: 2-3 (Finn) en uiteindelijk in de laatste minuten toch de beloning: 3-3 (Rico) en tevens einduitslag.

En ook afgelopen zaterdag ging het lang gelijk op met best wat goede kansen voor ons (Shiven, Tim, Nick). Maar we troffen geen doel en dat deed de tegenstander uiteindelijk wel: 0-1.  Ook verdedigend begonnen wij niet slecht en er werd goed opgebouwd, maar met name deze wedstrijd lag het gebrek in het missen van de kansen die soms met hele goede passes, soms met goed combinatiespel, gecreëerd werden.

Na rust hetzelfde beeld, met zowel aanvallend als verdedigend goede dingen. Eén tip in het algemeen: feller EROP als wij de bal niet hebben, REN erachteraan en probeer het die tegenstander zo moeilijk mogeljik te maken. Bijt je in elke bal vast – dat kan bij menigeen veel feller dan nu vaak het geval is.

Vervolgens deden wij een paar goede pogingen op doel  (Rico, Shiven, Taha, Aram) maar het was, zoals zo vaak als je de nadruk wat meer op het aanvallen gaat leggen, de tegenstander die een beetje geflatteerd (overdreven) de stand op 0-2, 0-3 en zelfs 0-4 wist te brengen ondanks de GRJs.

Jongens, goed gespeeld, met name in de eerste helft, vanuit de verdediging opbouwends, maar meer pit en felheid erin en de kansen benutten. Allemaal gouden tips voor volgende week.

Succes weer, ook a.s. woensdag bij de vriendeschappelijke pot tegen ZOB.