Verslag zaterdag 25 oktober 2014 Kadoelen sv D1-Fc Purmerend D3

Kadoelen sv D1

Jesse Koot (intikker)
Gijs van den Ham (intikker)

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 05

25 oktober 2014 12:15

De dag begon zonnig en om 12.15 zou de wedstrijd starten in Amsterdam-Noord tegen Kadoelen sv D1. Dit team was net nieuw in onze poule en hadden vorige week hun eerste wedstrijd verloren.

De wedstrijd begon 10 minuten later, Duncan, Hugo & Jari begonnen in de wissel. Fc Purmerend begon fanatiek aan de wedstrijd en zette goed druk op de tegenstander en dit resulteerde binnen de eerste minuut al in een goede kans voor Rick. Daarna volgde de ene kans de andere op. Jayden had een geweldige kans maar had een slap schot in de benen. Thomas die goed inliep bij een corner en net over schoot daarna weer Thomas die de bal er maar net niet in kreeg. Jammer man volgende keer zit deze bal er wel in. Er is een wet in het voetbal dat als de bal er niet in gaat, ondanks dat je veel beter bent,  de tegenstander kansen ruikt en wel tot scoren kan komen. We werden hierdoor wat nonchalant en ondanks dat Nolan een goede wedstrijd speelde, wilde hij de bal terugschieten naar onze keeper Tobias zonder te kijken of er een tegenstander in de buurt was. Dit ging bijna mis!

De ene na de andere mooie aanval ging aan ons voorbij zonder dat er gescoord werd totdat Gijs er genoeg van had en de 1-0 maakte na goed voorgeven door Thomas. Eindelijk zit de swung in het elftal en gaat Fc Purmerend door waar ze goed in zijn, namelijk aanvallen. Na 20 minuten spelen maakt Jesse de 2-0. Daarna volt nog een prachtig schot van Duncan op de lat.

Na zo’n 25 minuten voetballen krijgt Fc Purmerend een hoekschop op rechts. Hugo staat achter de bal en neemt de hoekschop te laag en krijgt de bal terug op het randje van het 16 meter gebied en schiet in één keer op doel en schiet schitterend raak in de verste hoek 3-0. Deze stand bleef het tot de rust.

Ik weet niet wat Rincke heeft gezegd in de rust maar Fc Purmerend begon weer erg fanatiek want in de 1ste minuut na rust was het alweer raak. Raoul speelt naar Gijs en ja hoor 4-0. Daarna heb ik wel 10 gemiste kansen gezien die net niet goed genoeg waren voor een doelpunt maar ach mannen eens moet het geluk aan onze zijden staan en ja hoor door een mooie actie van Jari kreeg Jayden de kans om te scoren en dat deed hij maar al te graag 5-0. Vlak daarna volgde de 6-0 door Sven en een goede aanval van Jari. Rick, Hugo en weer Jari kregen nog goede kansen om te scoren maar helaas. Gelukkig was Rick nog wel scherp genoeg om het zevende doelpunt te maken.

Mannen we zijn trots op jullie weer een mooie overwinning behaald.

Reinier