Zondag 5 komt net tekort tegen Oosthuizen 5

Mannen zondag, 5, 8e klasse 15

9 november 2014 14:00

FC PURMEREND 5 – OOSTHUIZEN 5   2-4
We begonnen vrij aardig en speelden sowieso een stuk beter dan vorige week (maar dat kon al snel). We kregen wat mogelijkheden maar maakten slecht gebruik van de ruimte die er toch echt wel lag. Uit de eerste de beste tegenstoot kon Oosthuizen 0-1 scoren, een domper natuurlijk. We gingen op dezelfde voet verder, maar het wilde niet echt lukken en met een ‘lucky’ kwam Oosthuizen ook nog op 0-2. Tot overmaat van ramp schoot ‘het’ deze keer in de kuit van Marcel Ve (naar het leek aanzien een ouderwetse zweepslag). Rust 0-2 en Jaimie was moeilijk in het gareel te houden. Ook na rust waren we niet echt de mindere en Danny schrok zo van de enorme kans die hij uit het niets kreeg dat het hem niet lukte de bal tussen de palen te schieten. Toch werd het 1-2, het was Jaap die de bal er met links in wist te frommelen. We speelden toen inmiddels met 10 man omdat Jaimie niet tot rede was te brengen en er met een 10-minuten straf af moest. Hij kwam ook niet meer terug en werd na de 10 minuten vervangen door de niet geheel fitte Johan. Helaas scoorde Oosthuizen tussendoor de 1-3, zodat we weer achter de feiten aanliepen. Danny scoorde fraai de 2-3, maar de tijd leek te kort om nog een puntje uit het vuur de spelen. En uit de geboden ruimte wist Oosthuizen de wedstrijd uiteindelijk in het slot te gooien, 2-4. Al met al een misschien wat onnodige nederlaag. Na afloop werd er nog een biertje gedronken op een alternatieve locatie, omdat de kantine vanmiddag helaas dicht bleef. Volgende week de overbodige bekerwedstrijd tegen Hercules Zaandam.