Always Forward F4 - Purmerend JO9-3

Always Forward F4

F-pupillen zaterdag, F3, 3e klasse 05

22 november 2014 10:00

Na een weekend met regen (waarin wij toevallig niet hoefden te voetballen) was het vandaag weer droog. Het was echter wel koud en dat speelde onze jongens duidelijk parten.

Met Rogier op doel begonnen we aan de eerste helft. Al snel was duidelijk dat FC de betere ploeg was. Maar op de een of andere manier ontbrak het vandaag aan inzet en aan de wil om te winnen. De duels werden te slap aangegaan, na balverlies werd geen poging gedaan deze terug te veroveren en als de tegenstander de bal had waren we te afwachtend. Ik weet niet zeker of dat door de kou kwam, of door onderschatting van de tegenstander, die allemaal niet groot waren, met als uitschieter de keeper, die verreweg de kleinste man op het veld was. Het was dat Always Forward niet de kracht en de techniek had, anders hadden ze onze instelling zeker afgestraft. Nu was het ondanks de instelling toch redelijk eenrichtingsverkeer, met hier en daar een uitbraak van Always Forward. Het fysieke overwicht resulteerde voor ons in een groot aantal kansen die allemaal niet werden benut. In de 14e minuut kwamen we toch op voorsprong. (de wat zieke) Roan mocht vrij aanleggen, maar schoot tegen een verdediger, in de rebound vond hij de keeper op zijn weg, maar de derde keer verdween de bal toch in de korte hoek, 0-1. Vanaf de aftrap ging een speler van AW op zoek naar het doel, maar werd daarbij gestuit door Daniël en Phi. Na een keurig blok op de bal van Phi, duikelde de spits over de bal. Tot ontzetting van onze jongens besloot de scheidsrechter een penalty toe te kennen. Ondanks dat dit niet terecht was, werd er door onze jongens niet gezeurd, helemaal top! De penalty werd, onhoudbaar voor Rogier, ingeschoten en de stand was weer gelijk, 1-1. Dit was tevens de ruststand, want de kansen die wij nog creëerden waren niet aan onze jongens besteed.

In de rust maar eens gevraagd of we wel echt wilden winnen, en dat bleek toch wel het geval. Vol goede moed zijn we toen aan de 2e helft begonnen, nu met Max op doel. De wil om te winnen zat er in de verdediging duidelijk in, want Phi, Daniël en Rogier gaven geen cm ruimte weg. Voorin werd toch wat slapper gespeeld. Ondanks het grote aantal kansen wisten wij niet op voorsprong te komen. 7 minuten voor het eind van de wedstrijd veranderde er ineens iets. De jongens gingen combineren en werden gevaarlijker voor het doel. Dit leidde in de 15e minuut tot de 1-2. Thies vond vanaf de rechterkant Jordi die de bal door wilde spelen op Wout. De pass was echter net niet goed, waardoor Wout er net niet bij kon. Iedereen bij Always Forward was echter verrast dat de bal niet meer van richting werd veranderd en bij de linkerpaal hobbelde de bal het doel in. Ons motto ‘na een doelpunt, nog een doelpunt’ (bedoeld om vanaf de aftrap weer geconcentreerd te voetballen en niet te veel te blijven hangen in juich- of rouwmomenten) werd door de heren vanaf dat moment heel letterlijk genomen. In de 16e minuut werd het namelijk 1-3 toen Jordi de bal vanaf rechts voor gaf op Wout, die de bal onhoudbaar in rechter kruising krulde. Vanaf het middenveld werkte Thies heel hard en stuurde hij 2 minuten later Jordi weg. Die speelde 3 tegenstanders uit en zette zo de 1-4 op het bord. Het slotakkoord was een minuut later weer voor Wout die de 1-5 eindstand aantekende met een harde schuiver en de linker onder hoek. Vrijwel direct hierna floot de scheidsrechter af en hadden wij weer 3 punten veroverd.

Jongens, het was een wat slappe wedstrijd van onze kant, maar wat vreselijk knap dat jullie in die laatste 7 minuten lieten zien hoe goed jullie kunnen voetballen. De hele 2e helft was al een stuk beter dan de 1e, maar die laatste 7 minuten werd er door iedereen hard gewerkt om toch die overwinning uit het vuur te slepen. Het is heel lastig om tijdens de wedstrijd de instelling te wijzigen. Meestal als je te slap begint, kun je dat niet meer omkeren als de wedstrijd daar om vraagt. Dat jullie dat vandaag wel gedaan hebben, getuigd van een grote mentale stap die jullie gemaakt hebben in de eerste seizoenshelft. Volgende week de topper tegen EVC, dan gaan we er vanaf de 1e minuut tegenaan!

Tot zaterdag,

Rindert