Zaterdag 22 november 2014: FC Purmerend E4 – Beemster E2: 5-0

Beemster E2

E-pupillen zaterdag, E4, 3e klasse 05

22 november 2014 10:00

Helaas van de vorige wedstrijd geen verslag kunnen maken maar dit keer wel en gelukkig met de winst als eind, alhoewel over de uiteindelijke uitslag de scheidsrechter een andere mening had dan alle anderen, t.w. 6-1 in plaats van 5-0. Maar tel even mee: we begonnen met een goed schot van Rico op doel, een kans voor Shiven en een schot van Wout, maar het was Tim die na een pass van Aram de 1-0 liet noteren. Vervolgens werd het uit een corner van Rico (die ze overigens heel goed neemt, alhoewel hij wel vaak het hele veld over moet rennen om dat te doen (!?)) Tim die ook de 2-0 noteerde. De hatrick leek er aan te komen maar toen was het al weer rust.

Na rust bracht wederom Aram Shiven in stelling en die schoof de bal netjes het doel in: 3-0. Wederom een goede (vrije) trap van Rico bracht de bal bij Nick en die bediende Aram: 4-0. Vanuit een corner van Wout (Rico was te moe om weer dat hele eind af te leggen?) beging de overigens leuk keepende keeper van de tegenstander een foutje en legde de bal in de nek van Taha die op die manier onbedoeld de 5-0 scoorde.

MAAR ...  mocht ons aller Jamie gedacht hebben met al zijn voortreffelijke reddingen de 0 gehouden te hebben en dus een bezoekje aan MacDonals verdiend te hebben ... helaas, de scheidsrechter heeft wat doelpunten betreft meer gezien dan wij: 6-1 stond er op de site, tot ieders verbazing! Gelukkig geen 1-6 want dan zouden de rapen gaar geweest zijn natuurlijk.

En, wat wij bij overwinningen natuurlijk altijd doen, een Man of the Match aanwijzen, een MotM! En dat was dit keer ongetwijfeld Taha, die ten eerste als laatste man uitblonk, met goed overzicht, een ijzersterke wilskracht en een ongeëvenaarde power! Way to go, Taha! We vrezen dat Martijn de strijd aan zal moeten gaan om die laatste plaats ...

Volgende week tegen ZOB uit met in het elftal van de tegenstander drie klasgenoten van Rico, jongens. Tijd om alles op scherp te zetten. Maar dat gaat ongetwijfeld lukken – we hebben nu gezien wat twee trainingen onder leiding van Bas tiot stand kunnen brengen, dus we hebben er weer alle vertrouwen in dat al jullie coaches (Anand, Sonny, Recep, Wasken, Bas, Ron, Guido, Barry en Yours Truly) jullie weer op het goede niveau krijgen voor deze voor Rico wel heel beladen wedstrijd.

Mannen, bij overwinning mogen jullie gratis iets langer douchen dan normaal gesproken. Dus, zet ‘m (dr)op!