KFC D2 - FC Purmerend D3 (0-3)

KFC D2

Jari Pieterse (penalty)

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 05

29 november 2014 8:30

Door de wekker vroeg te zetten konden we op tijd bij KFC arriveren.
8.30 voetballen, dat was een tijd geleden.
KFC had er ook veel moeite mee, zelfs de scheidsrechter van dienst had zich verslapen of had geen zin om zo vroeg op te staan.
Dus werd de aanwezige vader van de tegenpartij aangewezen of hij zo vriendelijk wou zijn om niet te gaan vlaggen, maar om te gaan fluiten.
Deze man had nog nooit gefloten en keek de leider van de tegenpartij zeer verbaasd aan IK !!!!
Daarop besloot ondergetekende om in actie te komen. Voor onze jongens stond er veel op het spel. Ik gaf aan als grensrechter  van FC dat ik ook scheidsrechter ben. En deze wedstrijd ook wel wil fluiten. Dit werd tot mijn verbazing direct goedgekeurd door de coach van KFC. En onze trainer had ook geen bezwaar.
Door deze zeer ongebruikelijke situatie moest ik de jongens even uitleggen wat er ging gebeuren, zodat ze zich goed konden instellen op deze wedstrijd.
De trainer had al gewaarschuwd dat dit een belangrijke wedstrijd was en dat er geconcentreerd gespeeld dient te worden en geen onderschatting. Met Reinier als assistent grensrechter begonnen we de wedstrijd.
FC begon meteen druk te zetten, maar KFC voetbalde lekker mee en gaf de eerste 10 minuten goed partij. Het kwaliteit verschil kwam langzaam in beeld, doordat FC de tegenstander meer op hun eigen helft drukte. De bal werd sneller rondgespeeld en de verdediging hield het slot op de deur.
De ene naar de andere kans werd gecreëerd maar bij vele stond het vizier niet op scherp.
Het duurde 22 minuten voordat de bal in het netje lag. Met een beetje geluk kwam de bal via via voor de voeten van Gijs die er dit keer geen moeite mee had om de goed keepende KFC keeper te passeren. Opluchting op de bank en langs de lijn waar de ouders massaal elkaar omhelsden van vreugde.  Die stonden met nul graden op de barometer toch weer langs de kant om hun schatjes aan te moedigen. En konden wel wat warmte gebruiken zonder intiem te worden.
Het mag ook wel eens vermeld worden dat er elke week een grote supporters groep door weer en wind aanwezig is TOP.
De scheids floot voor het rust signaal om de trainers gelegenheid te geven om de puntjes op de i te zetten.
Na de thee begon FC veel scherper aan de tweede helft. En na 5 minuten zag een KFC speler het niet meer zitten. Hij werd twee keer gedold in het strafschop gebied en pakte Jayden om zijn middel en gooide hem op de grond, Penalty. (Er waren nog weddenschappen afgesloten in de kantine bij het plaatselijke wed kantoor tafel. Wanneer en in welke minuut er een penalty gegeven zou worden. De bedragen blijven anoniem.)
Jari werd naar voren geschoven om de taak uit te voeren, en hij plaatste de bal keurig in de hoek, 0-2. FC bleef geconcentreerd voetballen en gaf KFC geen kans om in de wedstrijd te komen. Het spel werd in de loop van de tweede helft steeds rommeliger, maar de tegenstander kon geen vuist maken tegen FC die de wedstrijd rustig uit voetbalde. Er werden nog diverse kansen om zeep geholpen door diverse spelers die waren vergeten wat overspelen is, was het slot akkoord voor Hugo die de 0-3 in het net mocht schieten.
Met het oog op aanstaande zaterdag de topper FC tegen wherevogels  werd de wedstrijd zonder energie te verspillen uitgespeeld. Mannen succes volgende week. Ik heb gelezen dat er weer een goede scheidsrechter op het wedstrijd formulier staat dus daar kan het niet aan liggen.
Joop Bakker