Zondag 5 pakt punt in koud en guur Purmerland

Mannen zondag, 5, 8e klasse 15

7 december 2014 10:00

SC PURMERLAND 5 – FC PURMEREND 5   2-2
Het was een behoorlijk gure en vooral vroege zondagochtend, waarop wij afreisden naar het landelijke maar toch nabijgelegen Purmerland. We begonnen redelijk, Purmerland was wat meer aan de bal en in de aanval maar voorin kregen wij toch ook wel de nodige ruimte. Bij wat onduidelijke gevalletjes van wel of geen buitenspel maakte de scheids een niet al te scherpe indruk. Helaas maakten wij hierna de fout om bij zo ongeveer elke situatie opmerkingen richting de overigens wat onhandig in het geel gehulde leidsman te maken. Na de nodige waarschuwingen was hij het op een gegeven moment (terecht) zat en stuurde Antoine en een van de Purmerlanders voor 10 minuten naar de kant. Niet veel later kwamen wij op 0-1, een aanval via Hoessein en Carry leek in eerste instantie niets op te leveren maar uiteindelijk belandde de bal toch voor de voeten van Hoessein die, met het nodige geluk, de bal via de keeper kon binnenwerken. Vlak hierna werd het zelfs 0-2, wederom zag het er achterin bij Purmerland niet al te solide uit, en het was Peter die het laatste zetje kon geven. Het zat niet tegen al kwam Purmerland niet verder dan enkele schoten vanuit de tweede lijn. Toch stond het bij rust 1-2, zeer duidelijk op appelleren gaf de scheids een strafschop aan Purmerland na vermeend hands. Een duidelijk cadeautje waarmee de Purmerland-aanvoerder wel raad wist. Vlak voor rust moest ook Jaap 10 minuten ‘brommen’ na een opmerking die bij de scheids niet in goede aarde viel. Rust 1-2, en het zou een lastige tweede helft gaan worden, was de verwachting. Maar in het eerste half uur na rust was er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht, we hadden de wedstrijd onder controle, en kregen zelf eigenlijk nog de betere mogelijkheden. Maar een kwartier voor tijd viel dan toch de 2-2; na wel heel slecht wegwerken vanuit het strafschopgebied werd er van afstand laag, droog en hard raak geschoten. Purmerland wilde meer en we kwamen wel heel erg goed weg toen de bal tot 2 keer toe op de lat kwam en uiteindelijk via Jaaps lichaam over ging. Hierna redde Sander ons nog in een 1 tegen 1 situatie en zo haalden we met 2-2 het eindsignaal van de na rust goed fluitende scheidsrechter. Al met al wel een terechte uitslag, al had er misschien toch iets meer ingezeten, maar dat zal Purmerland waarschijnlijk ook denken. De volgende wedstrijd is pas op 18 januari, maar eerst is er nog het bowlingavondje op 13 december. Houd daartoe de Groeps-app in de gaten!