Zondag 5 hervat competitie met onnodig verlies

Mannen zondag, 5, 8e klasse 15

18 januari 2015 14:00

FC PURMEREND 5 - ZILVERMEEUWEN 7   1-4
Het was koud en het bleef maar regenen. Toch was het C-veld goed bespeelbaar en hadden we zowaar een bijna complete selectie tot onze beschikking. Alleen de bijna herstelde Wouter ontbrak nog binnen de lijnen en helaas misten we vandaag ook een scheids. Gelukkig was Marcel Ve bereid deze taak op zich te nemen, hij deed dat prima en het scheelde ook nog een wissel… Zilvermeeuwen begon beter aan de wedstrijd dan wij en kreeg al snel enkele behoorlijke kansen, maar stuitte daarbij op de wederom sterk keepende Sander of was gewoon slordig in de afwerking. Wij kwamen vooralsnog niet verder dan wat schoten vanuit de tweede lijn. Zo’n kwartier voor rust kwamen we dan toch achter na niet al te alert verdedigen. Dat was een domper omdat we op dat moment juist wat beter in de wedstrijd leken te komen. Maar een minuut later was het alweer gelijk, Martijn had de bal eigenlijk al binnen moeten schieten, maar de Zilvermeeuwen-doelman stond goed geposteerd, in de rebound was het echter Jaap die eenvoudig raak kon koppen, 1-1, altijd lekker zo vlak na een tegentreffer. 1-1 leek ook de ruststand te worden maar een misverstand tussen Ivo en Sander leidde ertoe dat een vrije trap van heel ver zomaar langs alles en iedereen in het doel belandde waardoor de ruststand opeens 1-2 was. We pasten 4 wissels toe en zochten na rust de aanval en dat leidde tot kansen. En niet zulke kleine kansen, maar Danny (2x) en Marcel (op de lat na een puike voorzet van Peter) verzuimden de gelijkmaker te scoren. Ongelooflijk, en als het dan niet lukt treed zoals bekend de oude voetbalwet in werking dat de goal dan vervolgens aan de andere kant valt. En zo geschiedde, Zilvermeeuwen speelde het eindelijk eens goed uit en zo werd het 1-3, en niet veel later bij een soortgelijke tegenstoot werd het ook nog, ietwat geflatteerd, 1-4. Al met al eigenlijk een onnodige nederlaag na een leuke wedstrijd tegen een min of meer gelijkwaardige en verder ook sportieve tegenstander. Volgende week spelen we dus waarschijnlijk vriendschappelijk tegen Kwadijk (houd de app in de gaten…) en 2 weken daarna spelen we de volgende competitiewedstrijd op 8 februari tegen Ilpendam.