Purmerend D3- Purmerland D1 (0-2)

Purmerland D1

... (schot)
... (schot)

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 12

24 januari 2015 11:15

Vandaag de tegenstander Purmerland D1 voor de 1e competitiewedstrijd na de winterstop op het programma. Een goed voetballend team waar de D3 al een keer nipt van heeft gewonnen. Alle benodigdheden zijn er voor een goed begin van de 1e competitiewedstrijd na de winterstop. We spelen op kunstgras, het is droog, het zonnetje schijnt, maar daar is ook al het positieve mee gezegd.

Al vanaf onze eerste eigen vrije trap volgt onmiddellijk balverlies. De D3 begint slap aan de wedstrijd en laat een goed spelend Purmerland D1 tot scoringskansen komen. Na een mooie pass van de tegenstander volgt dan ook snel de 0-1. De D3 komt iets beter in het spel wat in de 1e helft een kans oplevert. Hugo wordt onderuit geduwd. De vrije trap van Duncan wordt net naast gekopt.

De 2e helft begon de D3 iets beter hun best te doen maar voetballend gezien was het niet goed. Dit leverde wel een paar kansjes op maar Purmerland besloot om nog gemener te spelen. Dit leidde tot veel duw en trekwerk wat verbazingwekkend mocht van de scheidsrechter. Uiteindelijk kon, na een redding van Tobias en wat duw en trekwerk van de tegenstander, de 0-2 niet voorkomen worden.

D3, ik weet niet of jullie nog in een winterslaap/winterdipje zitten, maar ik heb jullie veel beter zien spelen voor de winterstop en ik ga ervan uit dat jullie snel weer beter gaan voetballen!!!

Alex Cathalina