Marken D1 - FC Purmerend D3 uitslag 0-1

Jesse Koot (schot)

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 12

22 april 2015 18:30

Vanavond spelen we tegen Marken D1. Door vakantie van 4 spelers is de wedstrijd vervroegd van zaterdag naar woensdagavond. Helaas kunnen hierdoor Jayden en Sven niet meedoen. Zij hebben schoolvoetbalverplichtingen. Indra komt ons vandaag versterken!

We beginnen wat stroef. Indra heeft de 1e kans van de wedstrijd vanaf links. Keeper van Marken redt goed. Hierna een mooie lange solo actie van Duncan. Jammer genoeg verliest hij de bal net voor het strafschopgebied. De verdediging staat goed in de eerste helft. Jammer genoeg wordt er niet accuraa gespeeld en worden veel ballen worden verkeerd ingespeeld door alle linies. Ballen gaan vanuit de verdediging te vaak lang naar voren door het midden en niet langs de vleugels. Na een mooie rush van Duncan neemt Nolan de bal over. Hij speelt over naar Thomas die een mooie voorzet aflevert. Hugo mist net. Marken neemt het initiatief over en heeft buiten het strafschopgebied een vrije trap Marken na hands van Dion. Hier komt geen gevaar uit. Marken houdt beetje druk op onze helft doordat we wind tegen hebben. Voorzet van rechts en Duncan loopt onder bal door. Marken schiet over. We nemen het initiatief weer over en spelen op de helft van Marken. Jesse onderschept net buiten de 16 meter de bal en schiet.... En ja, de balt zakt eerder door de wind en hij valt erin! 1-0 ! We houden d eerste helft het betere van het spel, maar komen niet meer tot scoren.

Er is een korte rust en de 2e helft begint. Duncan is geblesseerd aan zijn hamstring en speelt niet meer. Nolan schuift naar de plek van laatste man. De 2e helft laat verschillende gezichten zien. Wij zijn in eerste instantie sterker en creëeren ook kansen, welke er helaas niet in gaan. Hierdoor houdt Marken vertrouwen en komen wij het laatste deel van de wedstrijd toch nog onder druk te staan. Met name de linksbuiten van Marken was erg gevaarlijk en Dion had zijn handen vol aan deze speler. Gelukkig was Tobias in vorm en maakte hij een aantal mooie reddingen. We hielden dan ook stand en de einduitslag is dan ook 1-0 winst!

Het spel was niet altijd goed, maar strijd is er steeds geweest en dit resulteerde in een verdiende overwinning!
Renger