Verslag FC Purmerend D3 – Volendam (rkav) D6 Eindstand 4 - 1

Volendam (rkav) D6

Hugo van Overeem (intikker)
Assist: Nolan Bakker
... (solo)

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 12

14 februari 2015 11:15

In deze competitie wedstrijd kregen we de D6 van Volendam op bezoek. Na de aftrap kwam de tegenstander in een redelijke positie voor een vrije trap na een overtreding. Goed schot maar ging over.  Hierna namen onze jongens de wedstrijd duidelijk in handen.  Dit Volendam toonde toch iets zwakker dan onze D3. Al gauw kwamen de eerste kansen. Een vrije trap genomen door Jayden werd net niet benut voor het doel. Dan uiteindelijk valt de 1- 0  afgemaakt door Hugo.  Het aanvallende spel  op de helft van de tegenstander zorgde in de eerste helft voor de nodige kansen. Zoals een kopbal over van Jesse uit een corner. Daarna tegen het einde van de eerste helft kwam de 2 – 0 door een combinatie van Nolan en Gijs.  Ook wist Jayden nog knap de 3 – 0 te maken voordat de scheids het eindsignaal gaf voor de rust. Een comfortabele voorsprong.

De tweede helft kwam Volendam toch even in opmars. Er volgde snel een doelpunt uit. 3 -1. Voor korte tijd wist de tegenstander even druk op te bouwen waar een paar kleine kansen uit onststonden. Dit heeft  echter niet al te lang stand gehouden en Purmerend kwam toch weer vaker door de linies van de tegenstander heen. Hugo wist een pass vast te houden en door te stomen richting doel waarna hij deze sublieme actie afsloot met een doelpunt. Rond de 15e minuut van de 2e helft noteren we 4 - 1.  Nog even te gaan  maar  de tegenstander liet  toe dat onze jongens lekker konden voetballen waardoor er leuke combinaties tot stand kwamen. Een aantal leuke voorzetten waardoor o.a. Gijs en Rick nog  kansen kregen. Ook de jongens uit de midden linie kwamen een aantal keer in positie om op doel  te schieten. De rechter flank liep lekker met Jayden en Sven. Volendam kwam er niet meer aan te pas.  Een lekkere wedstrijd voor het zelfvertrouwen. Waar alles lekker loopt en de nodige doelpunten vallen.

Dit hadden we even nodig.

Groet Peter (vader Duncan)