Zaterdag 7 maart 2015: Volendam E6(½) – FC Purmerend E4: 3-2

Volendam (rkav) E6

E-pupillen zaterdag, E4, 3e klasse 13

7 maart 2015 10:00

Het zal het lenteweer geweest zijn, maar onze jongens lieten zich aan het begin toch weer even op achterstand zetten door Volendam: 1-0 en 2-0 stonden al snel op het bord. Maar er werd gestreden en niet geheel zonder resultaat. Het was Rico die, vanaf de linkerback plaats vaak opstomend naar de andere helft, een spetter van een schot van zijn linkervoet liet vertrekken in de richting van de verre kruising van de tegenstander: 2-1.

De 3-1 werd genoteerd omdat Jamie een bal te verwerken kreeg die wellicht niet geheel onhoudbaar was (van een blunder willen we gezien zijn reputatie niet praten – verre van dat) maar toch het doel in dwarrelde. Zonder in herhaling te vervallen moeten we echter opschrijven dat Rico ook voor de 2-3 tekende, na mooi combinatievoetbal over de linkervleugel met invaller Quido.

Trouwens, wat deze wedstrijd zeker wel opviel was dat jullie inderdaad steeds vaker combinaties maken met elkaar, de ruimte opzoekend, de vrije man zoekend, het doel zoekend – jullie zoeken wat af!

Maar ja, op de tribune roken we al het gelijkspel en hoopten we stiekem zelfs op meer. En, als we alle kansen bij elkaar optellen, hadden we een heel eind kunnen komen: een mooie boogbal van Tim – helaas; een goed schot van Quido – jammer; een REUZEN kans voor onze eigen

Goliath, Tahaatje – waar hijwaarschijnlijk zo van schrok dat hij vergat de bal (zie plaatje, Taha) in het doel  (zie plaatje rechts) wist te krijgen (zoals in plaatje hieronder, Taha).

Maar ook Nick kreeg een kans, Aram nam een goede corner die op het hoofd van Taha terecht kwam maar naast ging (niet het hoofd, de bal!), en op een pass van Wout (die de tweede helft goed speelde) was het Nick die keurig de keeper uitspeelde maar helaas niet verder kwam. Jamie nam toen nog een keer revanche op zichzelf met een GRJtje, een schot van Quido kwam nog op de paal, maar de stand bleef 3-2.

Al met al een leuke wedstrijd, met als tips: kijk waar je de bal naartoe schiet, scoor rustig in een open doel, en hou altijd twee mensen min of meer achter. Tops deze keer: geen koppies laten hangen en  goed combinatiespel.

MOTM – moeilijk deze keer omdat jullie als team goed gewerkt hebben (ook degenen die ik niet genoemd heb: Tim, Aram en onze tweede invaller vandaag Lex. Op de gescoorde goals afgaand zou het Rico zijn. Shiven beterschap en Martijn, jij bent toch veel te klein voor badminton? ‘Serieus’ hoor ik Bas zeggen!

Tot volgende keer.