FC Purmerend D3 - Oosthuizen D1 (3-0)

Oosthuizen D1

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 12

21 maart 2015 11:15

Na de heerlijke wedstrijd van vorige week, tegen Purmerland D1, waarin FC Purmerend dik verdiend gewonnen had en met vooral goed voetbal moesten we vandaag tegen Oosthuizen D1.  Oosthuizen is een taaie tegenstander want 2 weken geleden wonnen we maar net met 1-0.

Het was koud en regenachtig maar de kinderen, trainer en ouders hadden er zin in.

De wedstrijd begon om 11.30 i.p.v. 11.15 uur. FC Purmerend ging voortvarend van start en dit resulteerde in een aanval op links. Een vloeiende passeerbeweging van Hugo in het strafschopgebied, hij haalde goed de achterlijn maar miste net de kracht om een goede voorzet te kunnen geven. Jammer keeperbal.

Toen dacht Jayden “wat Hugo kan dat kan ik ook “ alleen dan van de andere kant, van rechts. Jayden ging zijn tegenstander goed voorbij en gaf voor en Gijs (onze razendsnelle spits) kwam goed voor zijn tegenstander en schoot net naast.

In de 1ste helft ging er veel over rechts, terwijl er op links de ruimte lag. Jayden werd neergehaald en Duncan mocht de vrije trap nemen op rechts, ongeveer 10 meter van het 16 meter gebied. Maar de afstand maakt voor Duncan niet uit, hij geeft de bal goed voor en in een klutsbal komt de bal voor de voeten van Rick en scoort. Iedereen blij maar helaas Rick stond buitenspel. Volgende keer beter Rick.

FC Purmerend blijft in de aanval, Oosthuizen maakt eigenlijk geen schijn van kans. De zoveelste corner wordt genomen door Jari, met zijn fluwelen trap neemt hij de hoekschop en Hugo kopt de bal en de bal komt voor de voeten van Thomas Vroom en schiet de bal net naast.

De wil is er en nu nog alleen de doelpunten. Er wordt niet zo goed gevoetbald als vorige week. Bal wordt snel naar voren gespeel, er wordt bijna niet in de voeten gespeeld. Er wordt niet optimaal gebruik gemaakt van de ruimte die er zijn. Positioneel staan we niet altijd goed op het veld, de opbouw begint van achteren en daar moet meer rust komen in de opbouw.

Er resulteren voor de rust nog een paar kleine kansjes voor Jesse en Duncan en dan fluit de scheidsrechter voor de rust.

Tweede helft is amper begonnen en door een goede actie van Jayden, scoort Gijs (1-0). Kort daarna geeft Jari een wereldpass en Gijs gaat goed door en scoort zijn tweede doelpunt (2-0). Op dat moment is alleen FC Purmerend nog aan de bal en komt Oosthuizen er niet meer aan te pas. Jayden neemt de hoekschop op rechts en de bal komt bij Hugo en schiet uit de draai de bal in de kruising

(3-0).

En zo gaat deze wedstrijd als een nachtkaars uit. Positief is de inzet van jullie allemaal. Verbeterpunt is dat er meer rust aan de bal moet komen, goed inspelen en denk aan jullie positiespel. Durf te voetballen, fouten maken mag want dat maakt je alleen maar beter.

Reinier van Overeem