Zondag 5 doet plicht tegen hekkensluiter

Mannen zondag, 5, 8e klasse 15

22 maart 2015 14:00

FC Purmerend 5 - EVC 3   9-2
Na het gelijkspel van vorige week moesten we vandaag tegen de hekkensluiter. EVC had tot nu toe 1 punt gehaald en dat was niet geheel toevallig tegen ons. We hadden dus wat goed te maken en we hadden er ook allemaal zin in. Met 5 (!) wissels begonnen wij aan deze wedstrijd.  Marcel Ve was ook weer aangesloten nadat van zijn vriendin was bevallen van hun zoon. Marcel en Evelien, namens het team nogmaals gefeliciteerd met jullie zoon. We mochten vandaag aantreden op he A-veld. Het slechtste veld van allemaal, maar ja als je daar een keer mag spelen dan doe je dat ook. Vanaf het begin waren wij de bovenliggende partij en het was al snel duidelijk dat wij deze pot zouden moeten winnen. Freek speelde zoals gewoonlijk zeer sterk en het was aan hem te danken dat ondanks dat EVC de beste kansen kreeg aan het begin, het 0-0 bleef. Op ongeveer de helft van het eerste bedrijf gaf Bahman een perfecte steekbal op Wouter, die daardoor alleen op de keeper kon aflopen. Hij bleef rustig en plaatste de bal langs de keeper in het lege doel. Purmerend bleef het duel domineren maar af en toe was er ook wel gevaar voor ons eigen doel. Zo moest Sander een keer ingrijpen bij een hoge bal waarbij hij een tik kreeg van een tegenstander. Met veel moeite kon hij nog wel de eerste helft uitspelen. Bij een uitgooi vlak bij de cornervlag kon Johan de bal na een kluts nog bij Wouter krijgen die vanaf de zijlijn zag dat de keeper wat voor zijn doel stond. Hij twijfelde geen moment en schoot de bal vanaf de zijlijn in de verre kruising, 2-0. De wedstrijd was eigenlijk wel binnen en de vraag was hoe groot zou de uitslag worden. Echter, wij verzuimden om de score op te voeren en de tegenstander bleef in een goede uitslag geloven. Uit een corner werd de bal ingekopt en op de doellijn kon een EVC speler de bal verlengen, 2-1. Dit was ook de ruststand. Sander besloot om geen risico te nemen en Wouter nam de handschoenen in de tweede helft over. Met 5 verse wissels begonnen wij aan de tweede helft en al snel werd duidelijk dat EVC er wel doorheen zat. Binnen vijf minuten kwam Carry vanaf rechts naar binnen en scoorde à la Robben met links de 3-1. We bleven de druk erop houden en  Ivo maakte na een assist van Martijn de 4-1. Na dom balverlies en zinloos roepen om buitenspel kwam de B-junior van EVC alleen op keeper Wouter af en stiftte de bal keurig vlak onder de lat voor de 4-2. Dat was het ook wel voor EVC, want alleen nog wat afstandsschoten was het enige wat zij nog konden uitvoeren. Wij bleven daarentegen nog redelijk doorvoetballen, wat wel een positief punt was voor de ploeg. Uit een mooie pass van Carry kon Danny alleen op de keeper af gaan en maakte koelbloedig de 5-2. Marcel Va liep later goed door op de keeper, ontfutselde hem de bal en kon in een leeg doel de 6-2 aantekenen. Uit een ietwat vreemde corner van Danny, hij nam de corner om de vlag heen, scoorde Antoine de 7-2. Na een mooi uitgevoerde aanval scoorde Ivo zijn tweede en nam zo de  8-2 voor zijn rekening na een assist van ‘assist-koning’ Carry. De 9-2 viel ook nog. Marcel Va stuurde Danny weg, hij soleerde vanaf de middenlijn langs 3 man en schoot de bal droog in de vrije hoek. De scheidsrechter zat er even aan te denken om door te gaan om de tiende te laten scoren maar al vrij snel besloot hij om er een eind aan te maken en lekker wat te gaan drinken. 4 Punten uit 2 wedstrijden, waar zal dit nog gaan eindigen? Wel even lekker voor het zelfvertrouwen. Volgende week vol goede moed naar Oosthuizen.