Eenvoudige zege voor Zondag 5

Mannen zondag, 5, 8e klasse 15

19 april 2015 11:30

WBSV 3 - FC Purmerend 5   0-7 -
Het was best lekker weer, West-Beemster is lekker dichtbij en het veld was keihard. En we hadden eindelijk weer eens een nogal krappe selectie. Vandaag zouden we toch eigenlijk de punten moeten gaan pakken, al waren we thuis niet verder gekomen dan 2-2 tegen deze toch allesbehalve sterke tegenstander. Al snel was duidelijk dat we vandaag wel heel veel ruimte kregen, en het was prettig dat de in allerijl opgetrommelde Peter al snel de bekende ban brak en vanaf rechts de 0-1 in de verre hoek schoot. Niet veel later ontsnapten we aan de 1-1 toen Ivo zich het juiste moment voor de bal kon werpen. We voetbalden zo best lekker en via Danny kwamen we op 0-2, 0-3 en 0-4, wat ook de ruststand werd. Er was niets aan de hand, we pasten een wissel toe en spraken af vooral geconcentreerd te blijven. Daar kwam niet alles van terecht, WBSV zette een tandje bij en kreeg wat mogelijkheden om te scoren. De grootste mogelijkheid kregen ze vanaf 11 meter, maar het was Sander die de wel erg gemakkelijk gegeven strafschop knap uit de voor hem rechterhoek wist te tikken. De wedstrijd kabbelde wat voort, wij deden veel te weinig met alle ruimte die we van WBSV kregen, maar liepen door 2 goals van Danny toch uit naar 0-6. WBSV kreeg ook nog wel wat mogelijkheden, maar het lukte ons vandaag eindelijk weer eens de ‘nul’ te houden. Het slotakkoord was voor Marcel Ve, die na een soort van scrimmage uiteindelijk de bal voor de voeten kreeg en droog kon binnenschieten, 0-7, een prima uitslag, al had deze eigenlijk nog veel hoger moeten zijn. Nog 2 wedstrijden, te beginnen volgende week met een vroeg potje bij Zilvermeeuwen en daarna BBQ’en bij Jaap.