Purmerend D3 tegen EVC D1 (0-2)

EVC D1

... (schot)
... (intikker)

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 12

11 april 2015 11:15

Purmerend, 11 april 2015

Wedstrijd Purmerend D3 tegen EVC D1

Zaterdagochtend om half 11 verzamelen terwijl het niet zo'n lekker weer is en er elk ogenblik een regenbui kan vallen.

Op het veld aangekomen blijkt dat er nog een wedstrijd aan de gang is en we een kwartiertjes moeten wachten.

We starten om half 12 met de wedstrijd en meteen begint het te waaien en te regenen en is gewoon hondenweer.

De tegenstander heeft er zin in en zit er meteen bovenop, we kunnen de bal maar moeilijk naar elkaar spelen en de bal in de ploeg houden gebeurt maar zelden.

Toch weten we na 10 minuten wat gevaar te stichten door een vrije trap van Nolan die de keeper van EVC mooi weet te keren.

Na een kwartiertje verliezen we de bal op het middenveld en een speler van EVC neemt hem wel heel mooi op zijn pantoffel en knalt hem van verre bij ons op de paal.

Hierna volgen er voor ons ook een paar kansjes bij een mooie aanval van Rick en Sven schiet Jesse op

de goal welke weer door de keeper wordt tegengehouden.

Bij een aanval van ons laat de keeper van EVC de bal los maar Hugo die hem erin wilde schieten werd

getackled en raakt even als de keeper geblesseerd maar de scheidsrechter geeft een vrije trap aan EVC.

Hierna krijgen we nog een kans voor Jesse en een schot van Duncan maar het blijft gelijk 0-0.

Wij dachten dat in de tweede helft met flinke wind mee moet het dan gaan gebeuren en gaan we de zege pakken maar dat kwam niet uit.

De regen was gestopt en de wind was wat gaan liggen.

EVC zette in de 2de helft nog een tandje bij en ging nog feller spelen en wij kregen de bal niet meer over de helft.

Na een mooie aanval van EVC was onze keeper Tobias die best wel goed keepte kansloos en werd de 1-0 gescoort.

We proberen het nog wel maar we weten nog steeds de bal niet naar elkaar toe te spelen.

Vijf minuten voor tijd komt de 2-0 voor EVC, bij een duik op de bal van onze keeper Tobias laat hij de bal los en een speler van EVC kan hem gemakkelijk het doel inlopen.

Jammer Tobias je hebt voor de rest wel goed gekeept.

In de laatste minuten gebeurde er niet veel meer en ging onze tegenstander met een verdiende overwinning naar huis.

Volgende keer beter jongens dan laten we zien dat we echt veel beter kunnen.

Hans Droomers