Zondag 5 verliest eerste bekerwedstrijd

Mannen, 5, Groep 2 24

23 augustus 2015 14:00

FC PURMEREND 5 - PURMERSTEIJN 6   1-3

Ja, ook voor ons ging deze zondag het voetbalseizoen weer van start, en wel met een bekerwedstrijd tegen - altijd leuk - Purmersteijn 6. We hadden meteen al wat personele problemen, ook al omdat we geen scheids hadden en dat dus zelf moesten oplossen. Purmersteijn bleek al snel de (veel) beter voetballende ploeg, en wij troffen het niet dat nieuwe aanwinst ’gool old’ Roald al na zo’n 10 minuten met een driedubbele blessure moest uitvallen. Nadat Sander eerst al bij een 1 tegen 1 situatie knap had gered, werd het vlak daarna toch 0-1, en dat was wel terecht. Wij kwamen er slechts sporadisch uit maar toch moest de Purmersteijn-doelman redding brengen op een knappe kopbal van Marcel. Het was warm, we hadden het zwaar, er was niet eens een drinkpauze, zodat we blij waren dat we met 0-1 de rust haalden. Na rust hetzelfde beeld, een beter Purmersteijn met slechts heel af en toe een tegenstoot van onze kant. De 0-2 was fraai en uit het boekje, een voorzet werd met het hoofd teruggelegd en vervolgens koelbloedig afgemaakt. Geen drama, wel jammer natuurlijk. En na wat knullig balverlies (waar we vandaag toch wel weer goed in waren) werd het niet veel later ook nog 0-3 en een grotere nederlaag dreigde. Maar bij Purmersteijn leek het beste er ook wel af en het was Martijn die uit een half mislukt passje van Ivo in de verre hoek de 1-3 kon binnenschieten. We kregen hierna nog wel meer mogelijkheden maar gingen daar slecht mee om of hadden de pech dat de Purmersteijn-keeper nog eens in de weg lag. Al met al een pittig potje tegen een betere tegenstander en dan valt met een 1-3 eigenlijk nog wel te leven. Volgende week een mogelijk nog pittiger bekerpotje, dan ‘uit’ tegen Purmerand 3.