Zondag 5 start competitie met simpele zege

Mannen zondag, 5, 8e klasse 13

13 september 2015 14:00

FC PURMEREND 5 – MONNICKENDAM 4   5-1

De eerste competitiewedstrijd, en zo jong als vandaag waren onze tegenstanders nog nooit, een aantal was nog A-junior, zo bleek uit het wedstrijdformulier. De vraag was of ze ook goed konden voetballen, en al gauw bleek dat er vandaag toch wel iets voor ons in zou moeten zitten. Het werd al snel 1-0 door Houssein, na goed voorbereidend werk van een gedreven Marcel. Maar binnen de minuut was het alweer 1-1, Sander zag de bal in de kruising vliegen. We kregen veel ruimte, iets dat we totaal niet gewend zijn, en we kregen zelfs zoveel ruimte dat we niet goed wisten wat we daarmee aan moesten.  We kregen mogelijkheden en kansen, het spel speelde zich vandaag zowaar voornamelijk op de helft van de tegenstander af. Marcel kreeg de meeste kansen, miste er ook een paar maar wist toch ook nog voor rust twee keer het net te vinden, zodat we met een 3-1 voorsprong gingen rusten. Dit zouden we toch niet meer uit handen mogen geven, was de gedachte. Na rust hetzelfde beeld, veel ruimte en veel balbezit voor ons. Maar het lukte maar niet om de vierde treffer te maken en daarmee de wedstrijd in het slot te gooien, het vizier stond bij de meesten bepaald niet op scherp. Gelukkig kon Monnickendam ook totaal geen potten breken, al belandde een voorzet via de vingers van Sander nog tegen de lat. Uiteindelijk werd onze sleurende spits Marcel binnen de beruchte lijnen aangetikt en mocht ‘man-of-the-match’ Houssein vanaf 11 meter aanleggen, en op zijn rollertje door het midden had de Monnickendam-keeper geen antwoord. 4-1, en eindelijk toch wel de beslissing. We kregen nog veel meer kansen, maar alleen Marcel was nog een keer trefzeker, waardoor we uiteindelijk met 5-1 wonnen en we de competitie dus nu eens goed zijn begonnen. Het had natuurlijk veel meer dan 5-1 moeten zijn, we staan dan ook (nog) niet bovenaan. Volgende week uit tegen SV Beemster.