Zondag 5 wint ook tweede competitiewedstrijd

Mannen zondag, 5, 8e klasse 13

20 september 2015 14:00

SV BEEMSTER 5 – FC PURMEREND 5   0-3

Op verzoek van SV Beemster was de wedstrijd vervroegd en we misten wat mensen door blessures en de Dam-tot-Dam loop. We moesten ook nog op het toch wel aftandse kunstgrasveld bij SV Beemster, notabene het hoofdveld, dus het was wel duidelijk dat we er zin in hadden. Toch speelden we niet heel slecht, al was Beemster wel de bovenliggende partij, zonder dat ze echt gevaarlijk werden overigens. En als het dan toch een keer dreigend werd, was daar altijd nog Sander die weer eens een puike partij keepte. Aanvallend konden we in de eerste helft weinig potten breken, zodat de 0-0 ruststand een logisch gevolg was. Na rust hetzelfde beeld, Beemster was wat sterker, maar bij een van onze, toch spaarzame, tegenstoten was het de dekselse Carry die de bal beheerst en bekeken  in de rechterhoek schoof, 0-1, misschien niet helemaal verdiend. Beemster drong wat meer aan en we kwamen goed weg toen Hoessein een bal uit de doelmond kopte en de rebound op de lat uiteenspatte. Ja, en als zulke ballen er niet in gaan, weet je eigenlijk al dat het goed zit. Helemaal toen Roald, op aangeven van de hardwerkende Wouter, ook al heel bekeken, de 0-2 binnenschoof. Dit was eigenlijk al de beslissing, en even later waren de rollen omgedraaid en wist Roald Wouter te bereiken, die ook raak schoot, 0-3, wat een weelde. 4 keer over de middenlijn, en 0-3 voor. Het heeft wel eens minder meegezeten. Sander verrichtte nog een paar belangrijke reddingen en hield zo knap de ‘nul’. Helaas eiste Jaimie op negatieve wijze het slotakkoord voor zich op, onbegrijpelijk en vooral behoorlijk dom liet hij zich helemaal gaan tegen de scheidsrechter die hem er met rood af moest sturen. Een smet op een verder goede wedstrijd, en met 6 uit 2 doen we zowaar mee om de bovenste plaatsen, we hebben wel eens een slechtere seizoenstart gehad! Volgende week thuis tegen Kwadijk, dat ook nog zonder puntverlies is.