FC Purmerend O10 -Hollandia O10

Hollandia O10-1

Onder 10 zaterdag, O10-1, Onder 10 04

7 november 2015 10:00

Vandaag moesten we wederom tegen Hollandia spelen. Met een goed gevoel gingen de jongens het veld op. Immers werd deze wedstrijd op 17 oktober met 2-1 in Hoorn gewonnen.

In het mooie, hagelnieuwe sponsor tenue…waarvoor dank aan Ramon…begonnen de heren aan het potje. Het was een tamelijk onrustig begin maar na 10 minuten spelen schoot Yentle hard op doel. Paal. Dat beloofd wat voor vandaag!

Helaas voor ons was de tegenstander niet voor spek en bonen naar Purmerend gekomen wat resulteerde in een 0-1 achterstand na ruim 10 minuten spelen. Waarschijnlijk was dit de eye-opener die nodig was want enige minuten later schoot Tim de verkregen vrije trap achter de keeper. 1-1!

Vanaf dat moment begon FCP meer druk te zetten en kwam Hollandia er niet goed meer uit.

We kregen wat kleine mogelijkheden maar wisten de score niet verder op te voeren om daarmee een veilige marge op te bouwen. Dat was zonde.

Op slag van rust werd het toch nog 2-1. Een goed genomen corner van Thijs werd door Omar werkelijk schitterend binnen gekopt! Gelukkig mochten we daarna direct naar de kleedkamer voor een kwartiertje rust.

Na de thee kwam Hollandia beter in het spel en kwamen wij minder in het stuk voor. Het werd al snel 2-2 en dankzij enkele reddingen van Freek en de paal werd erger voorkomen.

Net zoals het weer waren ook wij wat wisselvallig en konden niet voorkomen dat de tegenstander verder uitliep tot 2-5.

Wel sloten we de dag met een goed gevoel af door de penalty serie te winnen. Absolute uitblinker hierin was onze goalie Freek die er 4 wist te keren!!

Op naar de volgende wedstrijd…