Zondag 5 mag blij zijn met punt tegen hekkensluiter

Mannen zondag, 5, 8e klasse 13

24 januari 2016 14:30

MONNICKENDAM 5 - FC PURMEREND 5   2-2
Na 4 voetballoze zondagen volgde dan vandaag de hervatting van de competitie tegen hekkensluiter Monnickendam, waarvan we thuis de openingswedstrijd met ruime cijfers hadden gewonnen. Maar vandaag was alles toch een beetje anders. Het ultra-jonge Monnickendam had inmiddels het nodige bijgeleerd, en bij was het er niet echt beter op geworden. Op het prima kunstgrasveld bleken de teams dan ook redelijk aan elkaar gewaagd. Hoewel wij veel mogelijkheden tot balbezit hadden kwamen we nauwelijks tot kansen, en was het uitkijken voor de tegenstoten van Monnickendam, die overigens ook niet tot grote kansen leidden. In balbezit waren we weer eens mega-slordig en zo ontspon zich een flipperkast-achtige wedstrijd, waarbij beide teams moeite hadden de bal naar de juiste kleur te spelen. Voor rust geen kansen en zo was het niet onlogisch dat we met 0-0 gingen rusten. Na rust in eerste instantie hetzelfde beeld, maar nu kwamen er wel kansen, met name voor ons en bij de derde behoorlijke kans was het dan ook raak, Danny scoorde knap, 0-1. Deze pot zouden we toch eigenlijk wel moeten gaan winnen, was de gedachte, maar na de 0-1 kwam Monnickendam beter in de wedstrijd. De 0-2 bleef uit, en na een vrije trap kon een van de Monnickendam-aanvallers zowaar de 1-1 binnentikken. Het werd nog erger, want Monnickendam kreeg opnieuw een vrije trap te nemen en de bal verdween fraai in de kruising, 2-1 en het zou toch niet… Pas bij deze achterstand kwam er wat meer ‘spirit’ in ons team, en hoewel er niet veel tijd meer was kon Danny toch de 2-2 nog binnenwerken. Hierna kwamen er nog kansen op 2-3, maar dat zou misschien toch wat te veel van het goede zijn geweest. Al met al een teleurstellend resultaat, en spelen we volgende week thuis tegen een op papier sterkere tegenstander, namelijk Beemster.