Zondag 5 heeft geen kind aan zwak Zaandijk

Mannen zondag, 5, 8e klasse 13

21 februari 2016 14:00

FC PURMEREND 5 - ZAANDIJK 4   8-0
Het waaide nogal, maar het B-veld was goed en Zaandijk was dat niet. Verloren wij vorige week nog met 8-1 van Kwadijk, vandaag was alles anders. De verschillen zijn groot, want hekkensluiter Zaandijk bakte er helemaal niets van. ‘Uit’ hadden we met 2-4 gewonnen, en je zou denken dat zo’n jong team in de loop van een seizoen wat bijleert en langzaam beter wordt. Niets was minder waar, Zaandijk was nog slechter dan in de heenwedstrijd. Toch hadden wij moeite om de kansen, die er echt wel waren, te benutten. Marcel deed alles met zijn zwakke rechterbeen en ook Antoine had het vizier bepaald niet op scherp staan. Halverwege de eerste helft werd het dan toch 1-0 door Carry, die op het middenveld wel heel veel ruimte kreeg en van net buiten de ‘16’ kon uithalen. Niet veel later maakte uitblinker Freek de o zo belangrijke tweede goal, zwaar gehinderd door nota bene Antoine belandde de bal via zijn knie in het doel, 2-0, tevens de ruststand. Pal na rust was het de ingevallen Peter die de 3-0 op zijn schoen had, maar de sterke Zaandijk-keeper (aan hem lag het niet) voorkwam dat vooralsnog. Toch liepen we uiteindelijk uit naar een ruime 8-0 overwinning, via goals van Martijn (2), Danny (2), Marcel (strakke kopbal, of was het toch een eigen doelpunt?) en, toch nog, Antoine, die de bal voor het intikken had nadat Carry op de doelman was gestuit. De eerste zege in 2016 en ook eindelijk weer eens de ‘nul’. Volgende week zijn we vrij, de week daarna is er de uitwedstrijd bij het altijd prettige Oosthuizen.