Zondag 5 verliest van SDOB 3

Mannen zondag, 5, 8e klasse 13

8 mei 2016 12:00

FC PURMEREND 5 – SDOB 3   1-3

Het was warm, erg warm en toch werd het geen goede dag. De voorbode was er al met de forse 3-8 nederlaag van het 2de waardoor hun kampioenssprookje zo goed als verkeken is... en dit zou niet het laatste kampioenssprookje zijn dat vandaag zou worden verstoord... Met Robert en Jesper van het 4de (veel dank!) stonden we van meet af aan onder druk tegen SDOB 3, dat voor de gelegenheid met wat A-junioren naar Purmerend was afgereisd. Aanvallend konden wij weinig potten breken, SDOB kreeg wat mogelijkheden en na een minuut of 20 was keeper Robert kansloos op een schot van dichtbij, 0-1. De 0-2 viel ook, maar toch ook weer niet, want de treffer werd afgekeurd wegens buitenspel. Wij kregen een goede kans via Danny, maar doorgebroken en wel werd hij onreglementair gestuit door een van de SDOB-verdedigers. Rust 0-1, en na rust stond Sander weer vertrouwd tussen de palen en ging Robert in de spits spelen. De wedstrijd kwam iets meer in evenwicht en via Carry met wat hulp van de SDOB-keeper kwamen we zelfs op 1-1. ‘Fluit maar af’, dachten de meesten van ons, maar er was nog geruime tijd te spelen. Er vielen over en weer niet heel veel kansen te noteren, maar SDOB toonde zich toch net iets slagvaardiger en effectiever en zo werd het 1-2 en 1-3 waarna direct het eindsignaal klonk. En zo verloren we een van onze kant toch redelijke wedstrijd niet geheel onverdiend met 1-3. Helaas werd het er in de derde helft in de kantine bepaald niet beter op en rest ons weinig anders dan Johan te feliciteren met… ach, laat ook maar. Wel feliciteren we de Zondag 1 met hun periodetitel, toch nog iets positiefs vandaag. Op maandag 2de Pinksterdag spelen we onze laatste wedstrijd van het seizoen in en tegen Ilpendam.