FC Uitgeest JO11-4 - Purmerend JO11-4

FC Uitgeest JO11-4

Onder 11 zaterdag, JO11-4, 5e klasse 04

1 oktober 2016 11:30

Vandaag wil ik het verslag beginnen met een special noot voor Riyad, vlak voor de wedstrijd kreeg Ik de droevige mededeling dat zijn opa afgelopen donderdag was overleden.  Vanuit de JO11-4 en ouders gecondoleerd met dit zware verlies. Wij wensen Riyad en Familie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Met Riyad afgesproken dat hij vandaag de wedstrijd voor zijn Opa zou spelen en dat heeft hij fantastisch gedaan, Riyad speelde een dijk van een wedstrijd. Opa zou trots zijn geweest.

Mij werd vanochtend wel duidelijk dat voetbal maar een bijzaak is, maar soms kunnen bijzaken ook heel leuk zijn. Vandaag stond de uitwedstrijd tegen FC Uitgeest JO11-4 op het programma. Toch wel weer een spannende dag, eindelijk is de Transfer deadline aangebroken en weten we dat we het hoe dan ook met deze jongens moeten doen dit seizoen, en geloof me dat is geen straf. Onder het genot van nog een heerlijk herfstzonnetje begonnen we om 11:30 uur aan de wedstrijd. De wedstrijd was nog geen minuut oud toen onze killer spits Thijmen alleen voor de keeper werd vrijgespeeld, helaas waren zijn veters nog niet strak genoeg gestrikt want het schotje was te zacht en kon makkelijk onschadelijk gemaakt worden door de keeper. Toch was dit de voorbode van iets heel moois. Ondanks 3 nieuwelingen (Joey – Dylano – Batu) speelde we vandaag als een goed ingespeeld team. Na zo’n 10 minuten gespeeld te hebben kreeg Jamie het op zijn heupen, passeerde op rechts zijn tegenstander en dribbelde richting goal, hij schoot vanuit een toch wel moeilijke hoek fraai binnen. We hadden de voorsprong te pakken. De stand werd nog in de eerste helft uitgebouwd naar 0-2 en 0-3 en beide keren was het Jamie die doel trof. Een zuivere hattrick. 0-3 was ook gelijk de ruststand. Het had nog erger kunnen zijn voor FC Uitgeest, Tom raakte met een afstandsschot de lat en Dylano raakte de paal.  Daar de kleedkamers zich in een andere postcode bevonden, hebben we maar besloten om de limonade in de rust op het veld te nuttigen. Hadden de jongens meteen de tijd om de tussentijdse complimenten van de toeschouwers in ontvangst te nemen.

Vol goede moed werd er afgetrapt voor de 2 helft en deze zou nog fraaier worden dan er eerste, Batu stond als een huis als centrale verdediger, Tom wist weer van geen ophouden verdedigend en aanvallend Top. Dean mopperde weer een beetje dat hij zeer weinig te doen had. In de rust moeten de veters van Thijmen opnieuw gestrikt zijn, hij stond op scherp en produceerde een prima hattrick, ook Jamie wist nog 2 keer het doel te vinden wat hem op een totaal van 5 doelpunten in één wedstrijd bracht. Bij Ajax zijn ze eraan gewend dat een debutant scoort, maar ook JO11-4 heeft nu zijn scorende debutant, Dylano! Het stond nu dus al 0-9 en je zag dat de jongens vol gingen voor de 10e. De eer voor het 10e doelpunt kwam geheel op naam van Riyad, hij zag goed dat de keeper nog in gesprek was met een gedemotiveerde verdediger en schoot prima en beheerst binnen 0-10. Dit was ook meteen de eindstand.

Als coach kan ik alleen maar apetrots zijn op jullie !   Joey, Dylano, en Batu jullie kunnen terugkijken op een prima debuut. Ik weet zeker dat wij nog fijne tijden gaan beleven, geen transfers nu meer, de goede sfeer in het team vasthouden, voor elkaar strijden en we gaan een heel eind komen dit seizoen.

Gerrit