Rijp (de) JO11-3 - Purmerend JO11-4

Assist: Tom Verkerk

Onder 11 zaterdag, JO11-4, 5e klasse 04

15 oktober 2016 9:30

Vandaag was de wedstrijd in en tegen De Rijp. Op voorhand een lastige wedstrijd aangezien onze tegenstander nog ongeslagen de koppositie inneemt. Echter in het voetbal geldt de wet , indien je minimaal een keer meer scoort dan de tegenstander, je de wedstrijd wint. Achteraf gezien heb ik de indruk dat onze jongens dit wat al te serieus hebben opgevat. Wat ik daarmee bedoel ? dat zal jullie duidelijk worden door gewoon rustig verder te lezen.

Voor het begin van de wedstrijd heb ik geprobeerd de euforie van de afgelopen 2 grote overwinningen wat te temperen, we gingen vol goede moed het veld op.
Het begin van de wedstrijd ging aardig gelijk op , als was het wel de Rijp die de eerste kansjes creëerde. Na zo’n 7 minuten kregen we een corner tegen en werden de verdedigende posities door ons ingenomen, mannetje 1e paal, mannetje 2e paal. Toch kon het gebeuren dat de slecht getrapte corner bij onze 1e paal terecht kwam en pardoes over de eigen doellijn werd gewerkt. Balen 1-0 achter, maar ja kan gebeuren toch. We lieten ons niet uit het veld slaan, maar toch liet de passing en nauwkeurigheid ons in de steek, er volgde een vloed van aanvallen van de Rijp en dankzij Dean bleef de schade lang beperkt tot 1-0. Totdat vlak voor rust de vijandige centrum spits aan onze aandacht ontsnapt was en alleen op de goal kon afgaan. Hij faalde niet en we konden met een 2-0 achterstand gaan rusten.

In de rust aangegeven dat we wat scherper moesten zijn en aan de eigen positie moeten blijven denken, gewoon als team spelen. Het geloof zat er nog in.
Helaas waren wij nog maar net begonnen of het was alweer 3-0, een afstandsschot werd , wellicht onbedoeld, dusdanig van richting verandert  dat Dean kansloos was. Je zag de koppies een beetje gaan hangen, ook hadden sommige spelers steeds meer moeite met het inconsequente gedrag van de scheidsrechter. Laat dit een goede les voor ons zijn, al fluit de scheids niet goed, blijf de focus op het voetballen houden en laat je daardoor niet uit de wedstrijd halen.  De 4-0 viel ook en dit was eigenlijk een kopie van de 2-0, de centrum spits uit het oog verliezen en raak. Toch viel er ook nog te genieten, een afgeslagen bal kwam voor de voeten van Tom en die bedacht zich niet en haalde van grote afstand verwoestend uit , bal sloeg in de bovenhoek binnen, schitterend doelpunt en een heuse “Depp” was het gevolg. Opeens gingen wij weer beter voetballen, zelfs de 4-2 viel nog, na weer een afstandsschot van Tom kwam de bal voor de voeten van Riyad, die niet nadacht en van dichtbij binnen schoot. Zou het dan toch nog kunnen, we gingen er in ieder geval voor en waren dichtbij de aansluitingstreffer, helaas werd het vlammende schot van Jamie door de keeper gepareerd. Uiteraard had de Rijp ook nog kansen op een doelpunt, maar Dean heeft een aantal keren schitterend gered. Het slotakkoord was voor de Rijp, een bal werd hoog ingespeeld en onze verdediger kopte de bal keurig achterwaarts, voor ons jammer genoeg ook over Dean heen. Dit was tevens de eindstand 5-2 . Terugkomende op het begin van dit verslag, het is dus toch mogelijk om te verliezen terwijl je meer scoort dan de tegenstander. Ik ga ervan uit dat 3 eigen doelpunten in één wedstrijd een incident was en we de volgende wedstrijd wel het juiste doel weten te vinden. Deze wedstrijd gauw vergeten , we speelden niet goed en niet echt slecht, maar we kunnen gewoon beter, en dat gaan we zaterdag tegen EVC voor de beker laten zien.

Gerrit