Zondag 5 komt weer tekort tegen Always Forward

Mannen zondag, 5, 8e klasse 05

5 februari 2017 15:30

ALWAYS FORWARD 5 - FC PURMEREND 5   6-0
na de bekeruitschakeling in het verre Almere vandaag dan de eerste competitiewedstrijd van 2017, op voorhand een zware pot, want door Always Forward waren we in september, in de eerste competitiewedstijd van het seizoen, al behoorlijk weggespeel, met 0-4 kwamen we toen nog goed weg. Vandaag, op een bijzonder tijdstip, de return op het inmiddels wat verouderde kunstgras in Hoorn. We misten veel mensen, toch zag het er in de beginfase nog best hoopvol uit. We hadden veelvuldig de bal en het spel speelde zich voornamelijk af op de helft van Always Forward. Tot grote kansen leidde dit overigens niet, en het was uiteraard lastig om te gaan met de snelle tegenstoten van de gastheren, die ook bij dode spelmomenten meerdere malen gevaarlijk werden. Niet geheel onverwacht viel de 1-0 dan ook uit een corner. Zoiets kan gebeuren, maar daarna ging er wel iets meer mis bij ons, al kwam dat natuurlijk ook mede door de sterkere tegenstander. Aan de 2-0 ging knullig balverlies vooraf en bij de 3-0 werkte de buitenspelval, voor zover we die hebben, niet goed. Rust 3-0 en de vraag was of er voor donker afgefloten zou worden. Na rust hetzelfde beeld, wij kregen best wat mogelijkheden en daarom was het jammer dat het ons niet lukte om een of enkele (ere-)treffers te maken. Always Forward deed dat, veelal in de tegenstoot, beter en zo eindigde de wedstrijd in een 'regelmatige' 6-0.