Zondag 5 kansloos in incidentrijk duel

Mannen zondag, 5, 8e klasse 05

23 april 2017 12:00

DWOW 6 - FC PURMEREND 5   8-1
Een gedenkwaardige wedstrijd. Het begon allemaal met een nogal misplaatst incident van onze kant. De scheids had niets gezien, maar DWOW ging door het lint, met hun trainer annex playing coach voorop. Overigens stond het toen al 1-0 na een mooie goal van de uitblinkende nummer 8 van DWOW. Maar na genoemd incident was zo ongeveer iedereen de weg kwijt. Scheidsrechterlijke dwalingen en veel commentaar op de leiding, waarbij Freek met ‘geel’ 10 minuten moest toekijken. Uit een vrije trap scoorde DWOW nog voor rust 2-0, maar de wedstrijd was nog niet verloren. Na rust begonnen we redelijk en hadden we een kans op 2-1. Maar DWOW was ultrajong, veel sneller en had ook een aantal gewoon goede voetballers in de gelederen. Het werd 3-0 en 4-0. Carry kreeg ook ‘geel’ wegens mekkeren en tegen 10 man scoorde DWOW in totaal 4 keer. Maar veel viel er niet af te dingen op de nederlaag. De best goed keepende Ruud gaf de 6-0 nog weg en het werd ook nog 7-0 en uit een makkelijk gegeven en door de doelman benutte strafschop ook nog 8-0. Maar de scheids wist het ook allemaal niet meer en gaf uiteindelijk ook ons nog een penalty. De bal lag op de stip en de nummer 5 van DWOW deed er in een sfeervolle ambiance nog alles aan om een eventuele rebound onschadelijk te maken, maar zag tot zijn ontsteltenis dat de boomlange Purmerend-speler de bal uit de toegekende strafschop feilloos in de linker benedenhoek prikte en daarmee de spreekwoordelijke eer namens de bezoekers redde. Al met al een wedstrijd om heel snel te vergeten. Wij feliciteren de Zondag 2 met het behaalde kampioenschap, wat natuurlijk vooral te danken is aan hun prima keeper. Volgende week doet hij bij ons mee, wij spelen dan thuis tegen het laag geklasseerde KGB.