Zondag 5 en tegenstander KGB scoren niet

Mannen zondag, 5, 8e klasse 05

30 april 2017 14:00

FC PURMEREND 5 - KGB 8   0-0
Het was mooi weer en we speelden tegen KGB, dat ruim onder ons staat, maar waarvan we ‘uit’ toch ruim (8-1) hadden verloren. We vroegen ons (opnieuw) sterk af of deze tegenstander wel echt het KGB 8 was dat zo ruim onder ons staat in de competitiestand. Ze waren over het algemeen wat sneller en balvaardiger dan wij, maar tot grote kansen kwamen ze niet. Wij trouwens ook niet, we probeerden het wel maar veel verder dan enkele schietkansen van afstand kamen we niet. Erik viel weer eens geblesseerd uit en 0-0 werd de ruststand. Na rust min of meer hetzelfde beeld, al leken wij zo halverwege de tweede helft de bovenliggende partij te worden en kregen we mogelijkheden via Danny, Ruud (‘schwalbe’) en Marcel. Maar de goal leek toch aan de andere kant te vallen, maar na wat aandringen van onze kant keurde de scheidsrechter de KGB-treffer alsnog af vanwege een overtreding op keeper Sander. En zo kabbelde de wedstrijd naar het einde en eindigde deze toch wel typische 0-0 wedstrijd inderdaad in 0-0. Weinig op aan te merken, in elk geval een ‘clean sheet’ en volgende week spelen we ‘uit’ tegen Westfriezen. De Zondag 5 feliciteert de JO19-1 met het door hen behaalde kampioenschap!