Zondag 5 speelt aardige wedstrijd maar verliest toch

Mannen zondag, 5, 8e klasse 05

7 mei 2017 14:00

WESTFRIEZEN 9 – FC PURMEREND 5   2-1
We hadden weer eens een krappe selectie. Weliswaar waren we met 13 man, maar voor zeker 3 man gold dat ze eigenlijk liever niet wilden spelen, en al helemaal geen hele wedstrijd. Desalniettemin speelden we een puike eerste helft. Er werd bij vlagen lekker getikt en hoewel Westfriezen wel dreigend was waren de beste kansen voor ons. Nadat eerst een inzet van Danny nog knap door de Westfriezen-keeper voorlangs werd getikt, was het even later wel raak. Het was misschien wel onze mooiste aanval van het seizoen. Via keeper Roald en Erik belandde de bal bij de vooral voor rust sterk spelende Marcel. Marcel draaide knap weg, bereikte Freek die vervolgens Danny wegstuurde. Het was uiteindelijk onze andere spits die de bal tegen de touwen joeg, 0-1. Ook hierna kregen we nog enkele goede mogelijkheden en dus was de 0-1 ruststand zeker niet onterecht. Na rust toch een ander beeld. Wij hadden noodgedwongen wat omzettingen gedaan en dat kwam ons spel niet ten goede. En al in de eerste minuut profiteerde Wesfriezen. Het was een fraaie goal, een volley in de korte hoek, en de verder prima keepende Roald was kansloos, 1-1. Aanvallend konden we weinig potten meer breken, Westfriezen was sterker en dreigender, maar tot echt heel grote kansen kwamen ze niet. Het was dan ook zuur dat we de 2-1 zelf weggaven. Matig uitverdedigen via onze rechterkant leidde uiteindelijk tot een misverstand tussen Kevin en Roald, en de Westfriezen spits kon de bal ongehinderd binnentikken, 2-1. Hierna probeerden we het nog wel, maar veel verder dan een afstandsschot van onze andere spits, dat rakelings langs de kruising zeilde, kwamen we niet. Al met al eigenlijk best een goede wedstrijd van onze kant waarin we toch wel minimaal een puntje hadden verdiend. Nog 2 potjes, allebei thuis, te beginnen volgende week zondag tegen Blokkers.