DEM JO11-6 - Purmerend JO11-4

... (e.d.)
Assist: Tom Verkerk

3 december 2016 10:00

De eerste helft van de competitie zit er al weer bijna op, nog maar 2 wedstrijden. Vandaag hadden wij het genoegen van een uitwedstrijd in Beverwijk, lekker vroeg van huis, de weilanden nog wit van de vorst. Dus op naar R.K.V.V. DEM  (door eendracht macht).
Gelukkig vandaag geen afmeldingen door ziekte en na enig zoeken hadden we de juiste kleedkamer gevonden. Daar werden de jongens verrast met een compleet nieuwe outfit van onze eigen sponsor ! Ernest Financiële Diensten . Waarvoor nogmaals onze hartelijke dank.
Iedereen snel omkleden , snel naar het veld en een momentje inlassen voor de nieuwe groepsfoto.

Een paar minuten over 10 begonnen we aan de wedstrijd, de tegenstander trapte af maar toch hebben onze jongens het voor mekaar gekregen om binnen 15 seconde de 0-1 op het scorebord te zetten. Jamie was de maker van het vroege doelpunt, ik en waarschijnlijk ook onze trouwe supporters gingen er maar even goed voor staan, zou dit zo’n wedstrijd worden waarin we weer het mooie tikkie takkie voetbal zouden spelen ?
Ik help jullie meteen uit de droom, Nee zo’n wedstrijd was het niet, de 0-1 werkte eerder verlammend , er ging in de eerste helft niet echt heel veel meer goed, en we stonden dan ook met de rust 2-1 achter.

We hadden geen oog meer voor elkaar, hadden we de bal dan leek het alsof het een hete aardappel was en werd direct weer blind weggeschoten en blind gepassed. Ik heb ons in de eerste helft maar een paar keer een combinatie zien maken. De tegenstander konden we echt hebben , maar we waren gewoon tegen onszelf aan het ballen. We waren vaak te laat bij de bal, en niet stevig genoeg in de duels.

Toch maar wat stevige taal in de rust, het “zooitje” maar even bij elkaar geroepen en duidelijk gemaakt dat we vanuit de organisatie moesten spelen en onze posities moest houden. Voor elkaar werken , dus eigenlijk : VOETBALLEN .

De 2e helft was inderdaad een stuk beter, we waren in ieder geval voor het grootste gedeelte in de aanval, nog niet echt gestructureerd, maar je zag dat het idee er tenminste wel was. Het was dan ook wachten op de gelijkmaker. Deze kwam halverwege de 2e helft . Het was dan wel geen uitgespeelde aanval maar wel een mooi doelpunt, Tom kreeg de bal voor zijn linker en haalde hard uit, keurig in het rechterhoekje.  Uiteraard volgde de befaamde “DAB”.

Dit smaakte naar meer, helaas werd de sfeer in het veld wat grimmiger, dit had ook te maken met de warrige scheids, die zelfs de FC-Purmerend supporters vermanend toe sprak. Als coach ben ik ook maar even naar de scheids gelopen om hem te verwittigen dat er spelers van DEM waren die onze jongens aan het uitschelden waren , dit hoort niet op het veld.  Toch maar gewoon doorvoetballen en proberen om de wedstrijd alsnog in ons voordeel te beslissen. Dit gebeurde zo’n kleine 10 minuten voor tijd, Tom gaf de bal voor, deze schoot aan de iets te scherp staande Thijmen voorbij maar de aanvoerder van DEM schrok daar zo van dat hij de bal hard in het eigen doel schoot. Dus eigenlijk toch ook weer een geniale actie van Thijmen.  Het had wat moeite gekost maar we hadden de voorsprong weer te pakken en zouden deze niet meer weggeven . Toch had DEM nog een hele grote kans op de gelijkmaker, met 2 man kwamen zij op het doel van Dean af, Dean maakte zijn doel op een perfecte manier klein en gelukkig hadden de twee aanvallers geen oog voor elkaar, en schoot de rechterspits keurig een metertje naast.
De winst was in de pocket, 3 punten rijker en dit hebben jullie met z’n allen gedaan, 2e helft werd er wel gestreden , helaas ook meerdere kansen onbenut gelaten maar toch. Goed gedaan mannen ! Toch wil ik even één speler een extra pluim geven, en dat is TOM, wat speel jij met een inzet en passie en voetballend ook oke,  Super.

Gerrit