Purmerend JO11-4 - Alcmaria Victrix JO11-3

Jamie Brizee (schot)
... (corner)

10 december 2016 10:00

Sinterklaas weer uit het land vertrokken, gelukkig hebben jullie je het afgelopen jaar goed gedragen, want ik had om 09:30 een compleet team ter beschikking, dus niemand was meegenomen in de zak naar Spanje.
Vandaag de wedstrijd tegen Alcmaria Victrix JO11-3 , gelijk de laatste wedstrijd van de eerste helft van de competitie. Op voorhand was dit een wedstrijd die we niet hoeven te verliezen maar het zal ook geen walk-over worden aangezien onze tegenstaande maar 1 plaatsje lager op de ranglijst stonden. Onze eerste doelstelling was natuurlijk om er voor te zorgen dat wij na vanmorgen nog steeds boven hun op de ranglijst stonden. Als voorbespreking meegegeven dat we weer vanuit de organisatie moesten voetballen, positie houden en elkaar helpen waar het nodig is.
Om precies 10:00 klonk het eerste fluitsignaal van onze gelegenheids scheids (Danny).
  Hets spel ging een beetje op en neer zonder tot grote kansen te komen , toch vond ik FC-Purmerend wat dreigender worden naar mate de eerste helft vorderde. Ge-scoord werd er nog niet, en eerlijk gezegd verbaas ik me daar wel over, het scorend vermogen is de laatste wedstrijd, kijk naar de uitslagen, wat magertjes. (0-0 , 0-1 , 2-3 , en nu dus weer ……..). We krijgen echter wel genoeg kansen cq mogelijkheden. Wat ik zie is dat er op ons eigen middelveld en in de verdediging heel vaak de bal met een ros hard naar voren wordt gespeeld, maar wanneer wij in scorings positie staan de bal oeverloos wordt doorgespeeld naar een teamgenoot of heel slap op doel wordt geschoten.
Dit moeten we echt beter kunnen jongens, scoor je dan lopen de wedstrijden ook wat makkelijker. Vandaag moesten we wachten tot diep in de 24
E minuut, Jamie ontving de bal van Thijmen en haalde hard uit, zo die zat er lekker in Jamie ! , scheids Danny floot direct daarna af voor de rust.
In de kleedkamer aan de jongens proberen duidelijk te maken waar het misging in de eerste helft, tot mijn grote verbazing gaven een aantal van de jongens zelf ook haarfijn aan waar het aan schorte. Heerlijk die zelf reflectie, nu alleen nog de oplossing zelf vinden en we zijn een TOP Team. Als coach aangegeven dat we de bal, als daar tijd voor is, eerst aannemen en dan kijken naar wie we hem gaan spelen i.p.v hard en blind weg te schieten.

Nu hebben ze dit in de 2e helft wel beter opgepakt en zo nu en dan zag ik weer een paar mooie combinaties, echter bleef het ook de 2e helft schorten aan durf en lef om een keer lekker op het vijandige doel uit te halen. Niet een bal achter standbeen langs, gewoon effectief zijn, eerst de wedstrijd op slot gooien en dan hebben jullie genoeg tijd om jullie skills ten toon te spreiden.
Ik denk, als ik alle kansen bij elkaar had opgeteld wij zeker nog 4 keer hadden moeten scoren. De tegenstander heeft natuurlijk ook wel wat mogelijkheden gehad. Maar kwamen uit een standaard situatie (corner) op gelijke hoogte. Ook na deze domper had ik nog steeds het gevoel dat we deze wedstrijd winnend over de streep konden trekken. Het geen niet gebeurde en de wedstrijd werd met een krachtig fluitsignaal op een 1-1 stand afgeblazen.
De eerste helft van de competitie zat erop , en als coach heb ik genoten van jullie (soms wat minder  :-) maar ik denk dat jullie met het spel wat ik gezien heb deze 11 wedstrijden zeker nog niet aan jullie top zitten, er zit nog genoeg groei in het team. We gaan eerst even lekker van de feestdagen genieten en in 2017 gaan we er met z’n allen keihard voor werken om elke wedstrijd te gaan winnen. Ik ben in iedergeval Ape trots op jullie.

Ik wens jullie allen en ook jullie ouders, Opa en Oma fijne feestdagen en alvast de beste wensen voor een gelukkig en gezond 2017.

Gerrit