SV KADOELEN JO11-2 - FC PURMEREND JO11-4 2 – 4

Kadoelen sv JO11-2

Riyad Harrando (vrije trap)
... (vrije trap)
Jamie Brizee (afstandschot)
... (vrije trap)

28 januari 2017 8:45

Na een aantal weken in de zaal konden de boys vandaag weer lekker op een echt veld hun kunsten gaan vertonen. Een vroegertje dat wel, aftrap zou om 08:45 zijn. Echter tijdens de warming up schrokken we wel een beetje aangezien de tegenstander ook al druk met de warming up bezig was met maar liefs zo’n 15 spelers. Al vrij snel werd duidelijk dat hun selectieteam vandaag niet hoefde te spelen en waren toegevoegd aan de E2. Niet echt eerlijk als je weet dat wij Klasse 5 spelen en hun selectieteam klasse 2. Onze jongens moeten natuurlijk wel een eerlijke kans hebben. Toch maar even geïnformeerd bij de wedstrijd commissie en daar werd al heel snel duidelijk dat dit inderdaad niet Fair was en er werd druk overleg gepleegd, met spelerslijsten in de weer gegaan, om toch enkel en alleen het juiste team op te stellen. Uiteindelijk begonnen we om 09:00 aan de wedstrijd. Al vrij snel werd duidelijk dat de toegewezen scheidsrechter er een ander idee op na hield hoe om te gaan met een wedstrijd van 10-jarige jongens dan de meeste scheidsrechters. Het coachen van de jongens werd eigenlijk onmogelijk gemaakt, je mocht niets zeggen, je moest in het denkbeeldige coaching vak blijven staan, zelfs bij een blessure mocht je het veld niet aan zonder dat hij daar eerst toestemming voor had gegeven. En dat allemaal op straffe van verwijdering van het veld.

Genoeg over die akelige man nu, hoe ging het in de wedstrijd, Het begin ging vrij gelijk op, kleine kansjes over en weer. Toch was de eerste Goal er eentje van ons, er werd een vrije trap gegeven links bij het eveneens denkbeeldige strafschopgebied, Riyad legde aan en schoot de bal niet eens zo gek hard maar wel keurig geplaatst in de linkerhoek, een lekkere binnenkomer. Er ontstond ook was irritatie bij de jongens in het veld n.a.v. de beslissingen van de scheids. Zo ook toen en een paar benen te hoog gingen bij een hoog op stuiterende bal, het gebeurde van beide kanten maar toch kregen wij een INDIRECTE vrije trap tegen. De speler van Kadoelen schoot de bal in één keer binnen en tot verbazing werd de goal toegekend, onterecht maar niets meer aan te doen.  1-1 dus.
Vlak na deze goal kregen wij een uitgelezen mogelijkheid toen Jamie Thijmen alleen voor de keeper zette, helaas voor ons mikte Thijmen net naast de verkeerde kant van de paal. Dean moest in de eerste helft nog 2 keer goed handelend optreden en we bereikte de rust met een 1-1 stand.

Tijdens de rust in de kleedkamer klaagde de jongens allemaal over de scheids, aan de jongens verteld dat de scheids maar aan Dennis en mij overgelaten moest worden en hun antwoord op alles moest zijn om deze wedstrijd winnend af te sluiten.
In de rust heeft er een gesprek plaatsgevonden tussen de scheidsrechter, bestuur, Dennis en mij. Ook de leiding van Kadoelen was van mening dat de scheids verkeerd bezig was, maar gezien zijn dreigement om nooit meer te fluiten voor de club, werd er een compromis gesloten, hij zou de 2e helft meer in de geest van de jongens fluiten, en zijn autoritaire gedrag in de kleedkamer laten.

Ere wie ere toekomt, de 2e helft was gewoon goed van zijn kant, dus na een rust van zo’n 20 minuten kwamen we weer allemaal op het veld en begonnen aan de 2e helft.
De jongens hadden de boodschap goed begrepen en begonnen zeer energiek met leuke combinaties. Dit resulteerde in de mooie 1-2 door Thijmen, keurig binnen geschoten in het linkerhoekje. De tegenstander was nog maar amper bekomen van deze domper en Jamie strooide wat extra zout in de wonden door vanaf rechts snoeihard uit te halen en de bal sloeg onhoudbaar voor de keeper binnen. Yes 1-3.

Toch bekroop Dennis en mij het gevoel dat er zo nu en dan toch nog een paar spelers van de E1 in het veld stonden bij de tegenstander, bij sommige wissels zag je toch wel erg grote jongens in het veld staan die voetballend toch wel beter waren. Onze jongens compenseerde dat door als echte leeuwen te vechten voor iedere bal, (zie de inzet van de jongens bij de foto’s, met dank aan de vader van Riyad) al met al was het een aantrekkelijke 2e helft. We wisten zelfs nog de 1-4 te maken, wederom Riyad met een heerlijk doelpunt. De wedstrijd was in de pocket. Dat het nog 2-4 werd door een snoeihard ingeschoten vrije trap mocht de pret niet drukken, we speelden de wedstrijd keurig netjes uit. Al met al een groot compliment voor echt alle jongens die ondanks alles een prima wedstrijd hebben gespeeld. Ik ben heel erg trots zoals jullie de 2e helft gespeeld en gevochten hebben voor een goed resultaat. Een puike team prestatie.

De kop is eraf, de eerste 3 punten zijn binnen, volgende week wederom een uitwedstrijd, nu tegen Wherevogels uit Purmerend. Deze lijn voortzetten en dan gaan we goed meedoen in deze competitie.

Gerrit