FC PURMEREND JO11-4 - De WHEREVOGELS JO11-3 1 - 0

Onder 11 zaterdag, JO11-4, 5e klasse 10

18 maart 2017 10:00

Danny Kleton

Vandaag stond een echte kraker op het programma, de koploper kwam bij ons op bezoek, de uitwedstrijd was niet zo goed en eerlijk verlopen met een 5-0 nederlaag en de tegenstander had spelers opgesteld van hun JO11-1 team.
Dus vandaag tijd voor een heuse revanche, in de kleedkamer merkte je al meteen het sfeertje van, deze wedstrijd moeten we winnen, bij verlies zouden de vogels een gat van 6 punten slaan en dat vonden de jongens toch een beetje te veel van het goede.

Ik zou graag gezegd hebben dat we onder het genot van een lekker zonnetje aan de wedstrijd zijn begonnen, echter niets is minder waar, druilerige regen en een stevig briesje. Maar de JO11-4 zijn echte kerels, dus met wat strakgespannen gezichten klokslag 10:00 afgetrapt.
De eerste 10 minuten ging aardig gelijk op, van beide kanten werd er voor elke bal gestreden, maar de slimmigheid en handelingssnelheid ontbrak toch nog wel een beetje. Door het wisselbeleid moest Joey noodgedwongen op zijn minst favoriete plekje spelen, In de verdediging. Ondanks dat hij aangeeft niet te kunnen verdedigen, waren er toch twee uitstekende verdedigende acties van hem te noteren, al moet ik toegeven dat mijn hart even in mijn keel zat toen hij dwars door het midden terugspeelde op Dean. Het liep goed af, dus eigenlijk een geniale verdedigende actie.
Voorin werkte wij wel erg hard maar konden nog geen potten breken, en in onze goal was natuurlijk weer Dean heer en meester, met een paar hele mooie reddingen, man wat een heerlijk keepertje hebben wij toch.
In eerste helft gebeurde er eigenlijk niets meer, dus gingen we met de brilstand (0-0) de pauze in, op naar een lekker bakkie limonade en wat peptalk.

In de rust aangegeven dat we de bal wat eerder naar een medespeler moesten zien te krijgen, niet te veel kappen en draaien, het moet gewoon sneller. En de keeper van de vogels kon wat mij betreft wel wat meer te doen hebben, de kansen lagen er om eens lekker van afstand uit te halen.

Met deze raad begonnen de jongens aan de tweede helft, je zag wel meteen dat ze goed geluisterd hadden in de rust, ging de eerste helft nog gelijk op, de 2e helft waren onze boys heer en meester, Dean heeft eigenlijk alleen nog maar wat terugspeelballen gehad. Er werd heerlijk gecombineerd en van afstand geschoten, onze aandrang leverde een groot aantal corners op, een paar van deze corners leverde benauwde situaties op voor de vijandelijk goal, maar de bal wilde er maar niet in. Achterin werd werkelijk niets weggegeven. We hielden heerlijk de druk op hun verdediging, sommige jongens zag je wat vermoeid raken, er werden namelijk heel wat meters gemaakt. De tijd verstreek, de spanning steeg en zelfs de jongens die in de wissel stonden zaten nog helemaal in de wedstrijd en moedigde de overige collega’s fanatiek aan. De Scheids gaf aan dat er nog maar 3 minuten te spelen was en juist net op dat moment glipte er een aanvallende vogel door het centrum van onze verdediging. De noodgreep werd uit de kast gehaald door Batu, niet netjes, hoort eigenlijk niet thuis op het voetbalveld, maar achteraf gezien houden we het maar op een professionele overtreding.
De vrije trap leverde gelukkig niets op en uit de tegenaanval kwam de bal op rechts bij Jamie die een fijne passeerbeweging had op de achterlijn en de bal keurig voor kreeg bij Thijmen. Hij leek net even wat te veel tijd nodig te hebben, maar gelukkig vuurde hij net op tijd de bal richting de goal, de keeper zat er nog met zijn vingertoppen aan maar via de binnenkant van de paal sloeg de bal binnen.

De ontlading was groot bij de jongens en de bevrijdende goal werd uitbundig gevierd. Er was nu nog maar 1 minuut te gaan en dat moesten we toch wel vol kunnen houden. En dat gebeurde, de wedstrijd werd zeer professioneel uitgespeeld, ff balletje terug op keeper, met een show duikje werd de bal nog even tegen de grond gedrukt, weer 10 seconden gewonnen. En toen de bevrijdende klanken van het fluitje van Danny ??. (Perfecte wedstrijd gefloten).
Afgelopen, de koploper na een heerlijke en goede 2
e helft zeer verdient geklopt.
Qua verliespunten staan we weer gelijk dus we doen fantastisch mee.
Nog even diepe buiging van mij voor Dean, Tom, Batu, Dylano, Tim, Joey, Riyad, Jamie en Thijmen, jullie hebben echt gespeeld als leeuwen en de hele wedstrijd geloofd in een goed resultaat.

Gerrit