Purmerend JO11-4 - WSV 30 JO11-2

Onder 11 zaterdag, JO11-4, 5e klasse 10

1 april 2017 10:00

Marco Brizee

Revanche, dat was het sleutelwoord voor vandaag, niet op de tegenstander, want daar hadden we dit seizoen nog niet tegen gespeeld, maar Revanche op ons zelf.
Afgelopen week hadden we immers de wedstrijd cadeau en ons zelf te kort gedaan. Maar vandaag dus weer een nieuwe kans.
Om 10:00 begonnen we lekker fanatiek aan de wedstrijd, zaten er goed op en er ontstond een leuke gelijk opgaande wedstrijd. De boys hielden keurig hun positie en vanuit daar werd er toch wel leuk op los gecombineerd. Kleine kansjes, balletje net te hard, maar het was eigenlijk wachten totdat de bal wel precies goed viel, en dat gebeurde ook na zo’n 20 minuten. Een vlotte aanval op rechts en de bal werd voorgegeven door Dylano, in eerste instantie weggewerkt door hun verdediging maar opgepakt door Riyad en keurig hoog in het doel geschoten. 1-0 en eerlijk gezegd vond ik dat wel verdient. Er werd de eerste helft erg hard gewerkt door eenieder en gevochten voor elke bal, we liepen een stappie harder voor de team maatjes en je zag echt een Team staan.
De verdediging stond als een huis en echt uitgespeeld kansen had de tegenstander niet echt gehad.
De rust brak aan met een 1-0 voorsprong en we spoedde ons naar de kleedkamer om even rust te nemen en te genieten van een bakkie limonade.
In de rust voelde je dat de jongens tevreden waren met hoe het ging, complimenten aan elkaar, was een genot om dat aan te zien.
Maar er moest natuurlijk nog wel een 2
e helft gespeeld worden en de tegenstander was nou ook niet zo slecht, ze hadden toch wel 2 bovengemiddelde voetballers rondlopen. Dus ook de 2e helft moest het vol gas en uitkijken. De 2e helft begon eigenlijk precies zoals de eerste helft was geëindigd, een heerlijk gevecht met 2 voetballende ploegen. Na zo’n 10 minuten ontving Jamie op rechts de bal en bedacht zich niet en haalde snoeihard uit, bal vloog in de bovenhoek, Yes 2-0. Dat zou ons wat rust en vertrouwen moeten geven. Voor Tom sloeg toen even het noodlot toe, kreeg een bal vol in het gezicht, en ja dat doet natuurlijk ff pijn. Tanden geteld, zaten er nog allemaal in maar toch even bijkomen in de wissel. Een mutatie in de verdediging die juist zo goed stond vandaag, daar wordt je als coach niet blij van. Wat verschuivingen doorgevoerd en juist op dat moment had de tegenstander een prima aanval op rechts waarbij de bal werd voorgegeven en prima ingetikt door de spits. 2-1 het werd weer spannend.
Echter bleek dat Riyad niet zo van spanning houdt dus besloot hij om het van afstand eens te proberen, en schoot schitterend raak, bal sloeg werkelijk in boven de iets wat kleine keeper 3-1 de marge was weer 2.
Zelfs na de 3-1 kregen wij nog een paar goede kansen, zo schoot Tim snoeihard net over het doel, maar het mocht niet zo zijn. Dus werd de wedstrijd zeer geconcentreerd uitgespeel, maar toch viel er nog een doelpunt van de tegenstander te noteren, het was dan wel in de laatste minuut maar toch. Een scrimmage voor het doel en bal werd niet adequaat weggewerkt, 3-2. Het zou toch niet !!!!.
Maar gelukkig floot de scheids (uitstekende wedstrijd gefloten) voor het einde van de wedstrijd en de ontlading volgde bij onze spelers.
Jongens vandaag hebben jullie met de passie gespeeld die jullie als team juist zo sterk maakt, prima gespeeld, leuke aanvallen. Proficiat met de 3 punten.

Een Trotse Coach