Tegenslag in Berkhout

Purmerend MO11-1

Meisjes onder 11, MO11-1, 2e klasse 03

14 oktober 2017 9:30

Als jij wel eens een van onze wedstrijdverslagen hebt gelezen, dan weet je dat ik er wel van houd om superlatieven te gebruiken. Een doelpunt is al snel een FANTASTISCHE POEIER en een mooie redding van een keeper is al snel een FENOMENALE SAVE. Tja, wat kan ik zeggen, ik ben er trots op de coach te zijn van een team met 10 fantastische meiden (kijk, daar heb je weer een superlatief, maar wel een die gemeend is!), die de afgelopen weken gewoon heel erg goed hebben staan spelen. We staan ook niet voor niets derde in onze competitie, na twee overwinningen en een gelijkspel. Je hoopt dan gewoon als coach dat het team die goede lijn vast kan blijven houden en dat we ook blijven winnen. Helaas is er deze week een einde gekomen aan onze goede reeks. We hebben namelijk met 7-0 verloren van VV Berkhout. De confrontatie tussen de nummer 2 en de nummer 3 van de competitie liep zo in ieder geval voor ons toch een beetje uit op een domper.

We kunnen het onze meiden moeilijk kwalijk nemen. Ze hebben net zo hard geknokt als in de voorgaande wedstrijden, we stonden dit keer simpelweg tegenover een veel te sterke tegenstander. Een team dat perfect op elkaar was ingespeeld en waar de speelsters elkaar heel makkelijk wisten te vinden. Meiden ook die hard konden schieten. Ze hebben in ieder geval heel wat pogingen gedaan om de palen van ons doel doormidden te knallen.

Als je dan voor het eerst in een seizoen tegen een veel sterker team speelt, dan is het ook lastig om je hier tegen op te stellen. Je zag dat de meiden probeerden te zoeken naar de manier waarop we in de vorige wedstrijden hebben gespeeld, maar dat hier constant meiden van de tegenstander tussen zaten. De meiden raakten er van in de war en vergaten de zekerheden waarmee het vorige week bijvoorbeeld zo goed ging. Er liepen in de eerste helft constant meiden van Berkhout vrij, bij corners werd niet goed gedekt en het was te eenvoudig voor onze tegenstander om ons op onze eigen helft te houden. Het deed allemaal een beetje denken aan onze eerste wedstrijd van vorig seizoen, toen we met 30-0 van het veld werden geveegd. Dit team van Berkhout was minstens zo goed als onze toenmalige tegenstander, zo bekeken is het eigenlijk mooi dat we dit keer de schade beperkt hebben gehouden tot 7-0. Het geeft aan dat ons huidige team al een grote voorsprong heeft op het team van vorig jaar.

Onze onvermoeibare verdediging bleef er zoveel mogelijk tussen springen als er een meisje van Berkhout doorbrak en in de tweede helft wisten we er dan ook wel heel voorzichtig zelfs een paar keer uit te komen. We hebben ook veel te danken aan Noa, die fenomenaal stond te keepen. Ik ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak ze de bal tegenhield, maar ze heeft er echt een paar onmogelijke ballen uit weten te houden. Tja en dat we dan dit keer hebben verloren... Het is enorm jammer maar we hebben in ieder geval een goede les geleerd vandaag. Als we komende week dan ook twee keer goed trainen weet ik zeker dat het volgende week beter zal gaan. Kop op meiden!

Patrick (met dank aan Michel voor de actiefoto van Noa!)