FC Purmerend MO11-1 wint met dubbele cijfers

Medemblik FC MO11-1

Meisjes onder 11, MO11-1, 2e klasse 03

28 oktober 2017 8:45

Ergens tijdens de wedstrijd tussen onze meiden en Medemblik keek ik naar onze keeper Noa en had ik echt medelijden met haar. Ze had heel veel zin om te keepen vandaag, maar veel meer dan een verdwaald rollertje kwam er haar kant niet op. En daar sta je dan als keeper een beetje met je duimen te draaien, terwijl aan de andere kant van het veld de pannen van het dak worden gespeeld. Nou hebben we dit seizoen natuurlijk wel eens meer gezien dat wij duidelijk de overhand hadden, maar dat dit niet echt resulteerde in doelpunten. Dat was dit keer wel anders. De ene na de andere goal vloog erin en vlak voor het einde van de wedstrijd prijkten er zelfs voor het eerst in de geschiedenis van ons team dubbele cijfers op het scorebord: 10-0!

Fenomenale eerste helft
Vlak voor onze wedstrijd had ik nog niet echt een gevoel voor wat het zou gaan worden vandaag. We moesten Ivana missen en Isa heeft nu definitief de overstap naar haar nieuwe team gemaakt. We hadden wel Kiki binnen de lijnen staan als vervanger voor Ivana. Ze heeft vorig seizoen ook een keer met ons meegedaan en speelde in die wedstrijd fantastisch. Aangezien ons team nog steeds behoorlijk in een 'flow' zit, en ook gezien de stand van Medemblik in de ranglijst (laatste) wees alles er dan ook op dat we weer zouden kunnen gaan winnen vandaag. Ik ben dan altijd nog wel een beetje voorzichtig en drukte de meiden dan ook op het hart dat ze de speelsters van Medemblik niet moesten onderschatten. Ik had me de moeite kunnen besparen. Ons team was vandaag weer zo gedreven en zo hongerig om eindelijk eens een flink aantal doelpunten te maken dat Medemblik er eigenlijk helemaal niet aan te pas is gekomen.

Vooral in de eerste helft kon Medemblik weinig uitrichten tegen onze niet aflatende aanvallen. Het ging op gegeven moment zo snel dat ik bijna ben kwijtgeraakt wanneer er nou precies door wie is gescoord. Kiki en Madelief wisselden elkaar af en maakten voor rust allebei twee doelpunten, waarna Siomara met een enorme pegel haar eerste doelpunt maakte. Liona volgde met een bal die via een verdediger het doel in vloog, waarna Kiki met haar derde van de dag de 7-0 binnentikte. Zo! Daar sta je dan als coach van Medemblik. Moet je extra vroeg je bed uit om op tijd om 08.45 uur in Purmerend te zijn, rijd je nog verkeerd ook en als je dan eindelijk bij FC Purmerend bent aangekomen wordt je team helemaal afgedroogd.

Op naar de tien!
Om hem en zijn toch heel dapper spelende team een beetje tegemoet te komen mocht Medemblik in de tweede helft met 8 meiden tegen ons spelen. Dit stopte onze aanvalsdrift bepaald niet. In de tweede helft is de bal bijna niet van de helft van Medemblik af gekomen, het was alleen wat moeilijker om door de zwart witte muur voor het doel te breken. Het lukte Liona, die haar tweede doelpunt maakte met een mooie lob over de keeper, terwijl Madelief er ook nog eentje bij maakte. Stand 9-0, maar de meiden waren er echt op gebrand om de 10 te halen. Aanval na aanval stroomde de kant van Medemblik en net toen Noa uit totale verveling maar op het veld was gaan liggen schoot Kiki de tiende tegen het net. De meiden konden hun geluk niet op. "Mooie score he coach!" Mooier kan het eigenlijk niet!

Als je al die meiden dan zo blij over het veld ziet rennen kun je toch alleen maar heel trots en tevreden zijn. De uitslag was ook absoluut niet geflatteerd. Het hele team heeft fantastisch gepresteerd. Kiki was de ideale invaller, die onvermoeid het veld over bleef rennen en heel wat mooie rushes langs de zijlijn heeft gemaakt. Demy had wat last van haar knie, maar toen de wedstrijd begon was daar weinig meer van te merken. Madelief speelde een fantastische wedstrijd die ze bekroonde met een hattrick. Wat maakt zij elke week enorme stappen vooruit! Sara was sterk op het middenveld en trok regelmatig mee naar voren. Liona had de dag van haar leven, met niet alleen twee doelpunten, maar ook nog een assist, een bal op de lat en een prachtige penalty na afloop. Kimberley was ook dicht bij een doelpunt, maar had het fortuin net niet aan haar kant. Haar penalty was daarentegen waarschijnlijk de mooiste. Siomara was zowel in middenveld als verdediging heel sterk vandaag en maakte een pracht van een doelpunt. Jayda liet ook zien dat ze met sprongen vooruit gaat en werkte zich meerdere keren de verdediging van Medemblik door. Tamara had een prachtige rush door het midden en speelde verder ook een prima wedstrijd. En ach, Noa... Volgende keer lekker in het veld weer je mooie acties laten zien!

Zo staan we na 5 wedstrijden op een mooie 4e plek, met een aantal mooie wedstrijden in het vooruitzicht. Volgende week ook weer met Ivana, dus De Valken kunnen hun borst nat maken!

Patrick (met dank aan Farida, Jonna en Siomara voor de foto's!)