Goed begin van het nieuwe seizoen voor de MO11-1

Purmerend MO11-1

VVS 46 MO11-2

10 februari 2018 10:00

De MO11-1 was er deze zaterdagochtend helemaal klaar voor om aan het nieuwe seizoen te beginnen. De afgelopen weken hebben we heel wat toernooien en oefenwedstrijden gespeeld, maar nu dan eindelijk weer voor het 'echie'. We hebben de afgelopen weken veel geleerd. De wedstrijden waren eigenlijk voornamelijk tegen teams uit hogere klassen en jongensteams. We hebben deze wedstrijden dan wel niet gewonnen, maar wel heel veel opgestoken. Dat bleek al meteen in deze eerste wedstrijd van het seizoen. VVS MO11-2 is een sterk team, dat in de najaarscompetitie in hun poule tweede is geworden. Toch hadden ze vooral in de eerste tien minuten van de wedstrijd weinig in te brengen tegen ons.
Zoals altijd dook de MO11-1 er gelijk vanaf de aftrap weer bovenop. VVS46 speelde technisch en tactisch leuk, maar onze meiden hebben een enorme inzet, waarmee ze het elk team moeilijk kunnen maken. VVS46 wist duidelijk ook niet hoe ze met de druk van Purmerend om moesten gaan. Het duurde dan ook niet lang voordat ons eerste doelpunt in het net lag. Meike, die samen met Charissa weer een keer inviel omdat Siomara en Noa ziek op bed lagen, kreeg een voorzet op maat die ze hard in het doel schoot. Het was diezelfde Meike die er vlak daarna nog een inschoot. Dit keer hard bovenin het doel, waar de keeper er met geen mogelijkheid bij kon.
2-0 en we waren eigenlijk pas net begonnen.
Na het overrompelende begin wist VVS46 wel snel weer de rust in hun spel te vinden. Ze bleven het moeilijk houden met de constante druk en het onverschrokken spel van onze meiden, maar kwamen langzaam maar zeker steeds dichter in de buurt van ons doel. Toch kwam de 2-1 eigenlijk uit het niets. Een aanval waarbij er zomaar een meisje van VVS46 vrij voor ons doel kwam te staan. Het harde schot was onhoudbaar voor Tamara, die wel een prima wedstrijd keepte verder.
Maar ach, de meiden haalden hun schouders op en vlogen er meteen na de aftrap weer vol in. Het spel speelde zich de rest van de eerste helft verder voornamelijk op de helft van VVS46 af en dat leidde tot het eerste doelpunt van Sara, die hier begrijpelijk erg blij mee was. Terecht ook, want haar schot van een meter of tien afstand vloog er prachtig in.

De tweede helft werd het allemaal een stuk spannender. We spelen op een manier die effectief is, maar ook heel intensief. Zoals we wel vaker hebben gezien begonnen de meiden dan ook moe te worden, terwijl VVS46 nog wel wat energie overhad. Ze kwamen dan ook steeds vaker in de buurt van ons doel, waar we niet te klagen hadden over geluk. De bal vloog er een paar keer vlak naast, maar Tamara wist ook de ballen die wel tussen de palen kwamen netjes buiten te houden. Ondanks de toenemende vermoeidheid kwamen we er zelf ook nog meerdere keren goed uit. Een paar ballen hadden we zelfs al bijna geteld, maar die gingen dan net niet het doel in. Zo bleef het 3-1, maar de overwinning had ook best hoger uit kunnen vallen. Maar wat maakt het ook uit, want de eerste overwinning van het nieuwe seizoen is binnen!

Het was mooi om te zien dat de meiden er behoorlijk op vooruit zijn gegaan. De inzet is natuurlijk net zo goed als altijd, maar er werd ook meer gepasst, de meiden bleven beter op hun positie en we zagen ook minder vaak dat de meiden met zijn allen op dezelfde bal afrenden. Het was mooi om te zien dat we ook op het gebied van strijd nog sterker zijn geworden. Net als in onze eerdere wedstrijden rolden er regelmatig speelsters van de tegenstander over de grond, die dan op eerlijke wijze door onze meiden waren afgestopt. Tja, het blijft voetbal.

Volgende week uit tegen HSV, hopelijk zonder zieken dit keer. Als we dan weer net zo goed de beuk erin gooien heb ik er alle vertrouwen in dat het dan ook weer goed gaat komen!