Stormachtig begin van de nieuwe competitie voor de MO13-2

ST Fortuna Wormerveer/Jisp MO13-1

3e klasse 3*

9 februari 2019 9:00

Stormachtig begin van nieuwe competitie

Na twee weken achter elkaar een afgelasting vandaag dan eindelijk weer een keer de wei in. Niet onder de meest ideale omstandigheden, want de pannen waaien bijna van het dak. Bezorgde blikken bij de begeleiders van onze tegenstander van vandaag. "We hadden er eigenlijk wel een beetje op gerekend dat het niet door zou gaan." Maar ja, onze laatste wedstrijd op het gras was in december, dus vergeet het maar dat onze meiden genoegen gaan nemen met weer een afgelasting!
Gelijk volop strijd na de aftrap. We beginnen met wind tegen en dat is in deze wedstrijd best wel een probleem. Hoge ballen komen eigenlijk niet vooruit en elke bal die de tegenstander schiet komt gelijk met een noodvaart op ons eigen doel af. Fortuna Wormerveer/Jisp komt dan ook meerdere keren gevaarlijk op ons doel af. Ezri gooit zich echter meerdere keren achter elkaar in de loop van bal en tegenstander en voorkomt zo een tegengoal.
Wij zijn ondanks de tegenwind ook meerdere keren gevaarlijk. Meike, Isabella, Lisa G, Madelief en Dalila weten er een aantal keren goed doorheen te komen en hebben de 1-0 op hun schoen. Fortuna heeft echter ook een goede keeper in het doel staan, waarbij we ook een paar keer pech hebben dat de bal net niet goed valt. De meiden spelen wel een beetje chaotisch in de eerste helft. Het lijkt erop dat de bal te heet is vandaag, want meerdere meiden schieten hem gelijk weg als ze hem voor hun voeten krijgen. Ook zien we weer dat er speelsters op plekken lopen waar ze eigenlijk niet horen en dat het snel en kort overpassen dat bij de training zo goed ging er vandaag niet helemaal inzit.

Er wordt dan ook druk gediscussieerd in de kleedkamer, waar alle meiden hun eigen mening lijken te hebben over wat er niet goed gaat. Boze blikken bij de dames, die ook wel snappen dat het in de tweede helft echt beter moet. Het levert wel een goed gesprek op, waarbij je bijna af gaat vragen waarom ze het allemaal wel snappen, maar het dan niet op het veld laten zien. Aan het einde van de rust visualiseren we alles door de opstelling voor de tweede helft even 'live' in de kleedkamer neer te zetten. Iedereen belooft daarbij op haar plek te blijven, we zullen het gaan zien in de tweede helft!

Daar gaat het wel meteen een stuk beter. Natuurlijk heeft dat ook met de wind te maken, want met wind mee komt zo'n schot natuurlijk veel harder aan. Alhoewel er ook genoeg voorzetten zijn die met een noodvaart over de achterlijn vliegen. Onze aanval heeft er in ieder geval zin in. De dames rennen er wat makkelijker doorheen en het is Isabella die na een mooie actie de 1-0 binnentikt. Het duurt niet lang voordat onze meiden er weer doorheen komen. Isabella en Lisa G gaan samen op het doel af en het is Lisa G die dit keer de actie mooi afrondt: 2-0! Toch geeft Fortuna Wormerveer/Jisp het niet op. Onze meiden achterin, Lisa H, Frederique, Noa, Zeynep en Yenthl weten veel tegen te houden, maar bij een van de aanvallen van onze tegenstander glipt er toch een bal doorheen. 2-1 met nog een minuut of tien te gaan.

Toch is de overwinning eigenlijk niet in gevaar. We komen er nog steeds vrij makkelijk doorheen en na een corner krijgen we zelfs een penalty. Een verdedigster van Fortuna heeft de bal met haar handen weggeslagen en Luna mag de strafschop gaan nemen. Dat doet ze heel mooi beheerst, gemikt in de hoek, zodat de keeper geen kans heeft. 3-1! Ons middenveld, dat vandaag bestaat uit Jasmijn, Selin, Liona, Luna en Tamara recht de rug en laat er niemand meer door. Het laatste kwartier kan ook Do nog even in het veld komen om de verdediging te helpen. Je kan zien dat ook zij, ondanks een blessure, blij is weer in het veld te staan.

Dus: 3-1 winst in de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen! Een lekker begin waar we allemaal trots op mogen zijn. Er moet de volgende wedstrijd een hoop beter dan vandaag, maar er was veel inzet en vooral in de tweede helft ging het echt een stuk beter. Maar hopen dan dat er volgende week, als we naar Spanbroek moeten, wat betere omstandigheden zijn! Het wordt dan trouwens al gelijk een kraker, want we hebben het dan over de wedstrijd tussen de nummer 2 en nummer 3. Niet dat dat veel zegt na pas 1 wedstrijd, maar toch... ;-) Nog petje af voor Lisa G, Jasmijn, Noa en Isabella, die na onze wedstrijd respectievelijk de MO15-2 en de MO13-1 hebben geholpen in hun wedstrijden. Goed gedaan meiden!