FC Purmerend MO13-2 krijgt te weinig tegen VVS46

Purmerend MO13-2

3e klasse 3*

23 februari 2019 9:45

De zon straalde volop op het veld van VVS46 deze zaterdagochtend. Eindelijk ging de wedstrijd dan door, na twee keer eerder te zijn uitgesteld. Alle meiden mooi op tijd in de kleedkamer en het was duidelijk dat ze er klaar voor waren. Bij het beginnen van de wedstrijdbespreking werden we dan ook aangekeken door 15 meiden die niet konden wachten om het gras op te gaan en die eigenlijk helemaal geen tijd hadden om ons praatje aan te horen. Op echt gras dit keer, dat er een beetje modderig uitzag en ook zo aanvoelde. "Mijn kousen zijn nat!" werd er dan ook meerdere keren geroepen door onze onverschrokken krijgsters, die de beuk er wel in wilden gooien, maar dat dan liever met droge schoenen doen. Toch mocht het de pret niet drukken, net zo min als het feit dat er een aantal wel hele flinke meiden bij de tegenstander aan de warming up bezig waren. "Moeten we wel op dit veld? Volgens mij is dat de MO15!" Maar nee, dit waren echt onze tegenstanders vandaag. We drukten de meiden op het hart dat het echt niet uitmaakt of je tegenstander veel groter is dan jij, en dat het gewoon om inzet gaat.

Die inzet was na het fluitsignaal ook volop terug te vinden. De eerste stappen op het echte gras waren nog een beetje onwennig. Zo leverde het feit dat er geen sprake was van een middellijn maar van een soort middengeul wel wat vragende blikken op. Maar het was al heel snel duidelijk dat onze meiden vol voor de aanval wilden gaan. Al na twee minuten kwam er een prachtige steekpas op Isabella, die vanaf de middellijn met een voorsprong van een paar meter richting doel rende. Ze was sneller dan de tegenstander en had de 0-1 op haar schoen, ware het niet dat het hotseknotseveld roet in het eten gooide. Vlak bij het doel van de tegenstander verstapte Isabella zich en moest geblesseerd het veld af. Een flinke domper, maar het maakte geen einde aan onze aanvalsdrift. Luna schoof van linksvoor naar de spits, met Dalila die linksvoor kwam te staan. Lisa G was dan nog actief op rechtsvoor.

Onze MO13-2 had duidelijk de overhand. VVS46 kwam er ook wel eens gevaarlijk uit, maar we hadden een zeer solide verdediging staan die net als vorige week een bijna ondoordringbare vesting neerzetten. Frederique, Charissa, Lisa H, Noa en Yenthl hadden dan misschien niet de lengte van sommige van onze tegenstanders, maar als het op strijdlust en snelheid aankwam waren ze praktisch niet te passeren. En anders stond Marinda (die vandaag jarig was) klaar om het doel alsnog schoon te houden. Aan de andere kant kwamen we regelmatig in de buurt van het doel. Een paar keer leverde dit buitenspel op, maar dat was niet altijd even terecht. Luna kreeg nog een prachtige kans op de 0-1, maar had haar vizier net niet scherp genoeg staan. Het spel bleef op en neer golven, maar de brilstand bleef gehandhaafd.

We konden meer dan tevreden zijn over het spel dat onze meiden hadden laten zien. Zelf waren ze vooral aan het mopperen, over de gemiste kansen, over de scheids en over de nog steeds veel te grote tegenstanders. Maar nadat we ze duidelijk hadden gemaakt dat ze fantastisch stonden te spelen en dat ze niet zo moesten zeuren en gewoon genieten, kon er toch nog wel een glimlach af. En na nog een laatste mopper over de limonade ("Die is echt te zoet!") gingen de meiden vol energie weer het veld op. Ze waren vastberaden om op dezelfde manier verder te gaan als in de eerste helft, maar VVS46 had andere plannen. Het stond namelijk onverwachts zomaar 1-0 voor het thuisteam! Een momentje van onoptlettendheid achterin zette de weg open voor een van de aanvalsters van VVS46, die met een gericht schot de openingstreffer aantekende. Balen, maar het hielp alleen maar mee aan de vastberadenheid van onze meiden. Die zochten nog fanatieker de aanval op, terwijl onze verdedigsters nu weer helemaal bij de les waren. Het middenveld, met Jasmijn, Liona, Tamara, Selin en Lindsay, zwengelde meerdere aanvallen van onze meiden aan, waarbij er met de klok op tien minuten een bal op prachtige wijze invloog! Het was Lindsay die na een strakke aanval de bal schitterend over de keepster van de tegenstander plaatste. Het leek er even op dat de bal tegen de lat zou komen, maar hij daalde precies op het juist moment het doel in. 1-1!

Dat smaakte naar meer, en de meiden bleven de aanval zoeken. Het spel werd wel iets harder, aangezien VVS46 meerdere keren de handrem moest hanteren om onze aanvalskracht in te dammen. Vooral Dalila was hier de dupe van. Ze werd drie keer hard tegen het veld gewerkt, maar stond dan ook direct weer op om verder te gaan. Ze speelde een fantastische wedstrijd, maar zo waren er wel meer aan onze kant vandaag. We kunnen zonder voorbehoud zeggen dat alle meiden zich helemaal hebben gegeven en dat ze ook echt meer hadden verdiend. Het was mooi hoeveel inzet onze meiden lieten zien en hoe goed er werd samengespeeld. Er waren goed lopende 1-2-tjes, mooie passes en strak opgezette aanvallen te zien op het veld en ook al floot de scheids af met de 1-1 nog steeds op het scorebord, de meiden mochten echt tevreden zijn. Met iets meer fortuin hadden we deze wedstrijd gewonnen, maar alle meiden hadden weer echt genoten vandaag. Er stonden en zaten weer heel wat ouders langs de lijn, die zonder enige twijfel genoten hebben van wat hun dochters hebben laten zien. Volgende week een oefenwedstrijd tegen een pittige tegenstander, eens zien hoe ons team daarmee omgaat. Voor nu weer twee heel tevreden trainers die het team elke week zien groeien!