Purmersteijn - FC Purmerend 19 September

Purmersteijn JO13-2

Hoofdklasse B

19 september 2020 12:45

Eindelijk! De competitie is begonnen. En hoe!
We mochten direct beginnen bij Purmersteijn. En of je het nou wil of niet; deze zijn altijd net iets meer beladen dan andere wedstrijden.
Een echte derby!
Aan het weer kon het niet liggen. Het is een prachtige nazomerse dag.
Eerste helft, we beginnen:
het is duidelijk even aftasten de eerste minuten, want de jongens benutten nauwelijks het hele veld en het is wat rommelig aan beide kanten. De bal blijft wel in ons bezit en zo ontstaat er toch uit de drukte op de helft van Purmersteijn een kans voor Chivo om van afstand op doel te schieten. Naast, helaas.
Purmersteijn lukt het niet om op onze helft te komen.
Wel is het al duidelijk dat de voorhoede van Purmersteijn geen vrijheid mag krijgen, want daar loert het gevaar dat ze met hun snelheid onze Keith zullen opzoeken.
Er volgt halverwege de eerste helft een wissel bij Purmersteijn  en al snel volgt een confrontatie van 2 man van Purmersteijn die recht op onze doelman afgaan. Maar Keith staat op scherp en dwingt met zijn scherpe blik de nr 14 te schieten, waardoor hij hem met zijn linker hand uit de lucht slaat.
Het is duidelijk, er zal meer nodig zijn om het onze keeper moeilijk te maken.
Er volgt een wissel aan onze zijde en al snel ontstaat er een 1 op 1 moment tussen Keano en de keeper van Purmersteijn. Ook aan deze kant is er niet zomaar gescoord, zo is duidelijk.
We hebben het meeste balbezit en spelen nog steeds veel op de helft van Purmersteijn, maar slagen er niet in om onze gretigheid hier te willen winnen ook in daden uit te voeren.
Purmersteijn heeft duidelijk de opdracht gekregen ons niet in de 16 te laten komen, maar de dreiging blijft dat dit ons gaat lukken.
Een cornerbal van Nino schampt de lat. Helaas, over het doel.
Ouders aan de kant houden het niet meer en ruiken de 0-1, maar deze blijft uit.
Purmersteijn  ontsnapt aan onze verdediging en de snelle nummer 11 rent op ons doel af. Keith komt wederom vol overtuiging uit zijn doel, maar krijgt de bal van deze sprinter niet te pakken en ontstaat er een leeg doel...een kans, maar Jari weet de bal weg te schieten en na een slaak van opluchting volgt het fluitsignaal.
De tweede helft lijken we de noodzaak in te zien dat er wat feller gespeeld moet worden en de spanning op en langs het veld is nu meer voelbaar. De scheidsrechter moet deze helft dan ook vaker fluiten. Er wordt weer veel gespeeld op de helft van Purmersteijn. Dat doelpunt kan toch niet lang meer duren? Nino passt de bal naar Keano, Keano loopt door richting doel en schiet...de bal wordt helaas onderschept door een speler van Purmersteijn en er volgt een corner. Chivo schiet de bal strak naar Luke die de bal vervolgens mooi voor het doel krijgt. Een gevecht om de bal in het net te krijgen, maar de keeper weet de bal uiteindelijk te pakken te krijgen.
De bal komt snel onze kant op; onrust, verlies van controle en uiteindelijk een overtreding. Scheidsrechter fluit voor een vrije trap tegen.
Beau (die nog niet zo lang geleden bij FC Purmerend speelde en nu officieel in het team van Purmersteijn JO13-1 speelt) gaat 'm nemen.
Hoopvol kijken we Beau aan, misschien houdt hij in? De bal wordt zonder aarzeling in de linker hoek geschoten. Dat we niet gretig genoeg zijn, wordt nu afgestraft door een 1-0
We moeten door. Al die tijd op de goede helft spelen, zal toch een keer beloond moeten worden?

Er volgt echter al snel een nieuwe kans voor Purmersteijn, maar deze wordt gelukkig niet benut. We nemen het spel opnieuw over en er volgen bij vlagen, kansen.
Ze gaan naast en over. Frustratie krijgt de overhand. Keano is het zat en speelt de bal behending langs een verdediger en zet door richting doel. Geeft hij de bal voor? Nee, hij moet nu door, passeert opnieuw een speler en trapt de bal langs de keeper het net in.
Eindelijk! Maar we willen meer, er is meer.
De spanning in het veld loopt op en het lijkt nog steeds mogelijk hier 3 punten te gaan halen.
Er volgt een corner bij Purmersteijn, maar die gaat naast. Een achterbal, zo lijkt, maar de scheidsrechter beslist anders. Opnieuw een corner. Het wordt steeds rumoeriger langs het veld. De tijd dringt. Het zal toch niet dat we nu nog een tegendoelpunt om ons oren krijgen?
Dat is niet het geval en we nemen het spel weer over. De laatste minuten gaan in en er volgen opnieuw kansen aan onze zijde. Keano schiet de bal op aangeven van Luke mooi richting het doel en stuit op de lat, over.
Het wil niet, het mag niet en dan volgt het fluitsignaal. Er zat meer in, maar we hebben ons door een matig Purmersteijn ingehouden.
Het wordt steeds rumoeriger.
De scheidsrechter fluit voor het laatste fluitsignaal. 1-1 eindstand een stand waar Purmersteijn wel mee kan leven maar er voor onze boys meer in zat.
Op naar volgende week! Daar wacht thuis onze volgende tegenstander Volendam. We spelen om 12:15 uur dus kom onze boys gerust weer aanmoedigen.