Ongelijke strijd voor KGB D2 (12 - 0) overwinning

KGB D2

Gijs van den Ham (intikker)
Nolan Bakker (vrije trap)
Duncan van Eck (penalty)

D-pupillen, D3, Groep 2 52

30 augustus 2014 11:15

Na de eenvoudige 4-1 overwinning op Purmersteijn  stond vandaag de wedstrijd tegen het onbekende KGB op het Bekerprogramma.  Onder de bezielende leiding van Melle en Fred en in een iets andere opstelling dan gebruikelijk begonnen onze jongens voortvarend.  Vanaf het eerste moment werd KGB met combinatiespel onder druk gezet. Deze druk resulteerde direct in een aantal goede kansen voor Purmerend maar de schoten en kopballen gingen steeds net over of net naast.  Op dat moment was het wel duidelijk dat dit KGB, dat voornamelijk uit eerste jaars bestond, niet bestand was tegen de kracht en snelheid van onze jongens.  Toch duurde het bijna nog een  kwartier voordat de eerste goal in het mandje lag.

Jayden ging er op rechts handig langs, gaf een strakke voorzet en Gijs tikte de bal bekwaam tegen het net. 1-0.  Niet veel later was het weer Jayden die buiten het strafschotgebied wegdraaide van zijn tegenstander en de bal hard boven de keeper tegen de touwen knalde. 2-0. De jongens van KGB waren toen al helemaal de kluts kwijt en de keren dat ze driegden uit te breken, werden hun pogingen vakkundig in de kiem gesmoord met verdedigende acties van Thomas (2x), Dion, Sven, Hugo en Jesse.  Keeper Tobias, die tot dan toe niets te doen had, kreeg toen z’n eerste terugspeelbal te verwerken. Het zouden er uiteindelijk 5 worden over de hele wedstrijd.

Tegen het einde van de eerste helft werd het veldspel rommelig maar bleven de kansen zich aandienen. Eerst was het Nolan die zijn verre vrije trap in een keer het doel in zag zeilen. 3-0. Daarna was het weer Gijs die een kans niet onbenut liet en koelbloedig afrondde. 4-0.  Net voor rust schoot Raoul een bal op de paal die door een alerte Gijs op de lijn het goal in werd gefrommeld.  5-0.  Dat was gelijk de ruststand.

Na de rust gingen alle remmen los en werd het al snel een doelpuntenfestijn.  Al heel snel gaf  Jarie een steekpass op Gijs die daardoor zijn 4e doelpunt kon aantekenen. 6-0.  Daarna was het Rick die een open kans niet liet liggen. 7-0.   Dezelfde Rick zette daarna mooi voor waardoor Gijs zijn 5e goal kon scoren. 8-0. Niet veel later werd Duncan getackeld en mocht Purmerend een penalty die door dezelfde Duncan foutloos werd ingeschoten. 9-0.   Daarna stoomde Duncan op rechts door en gaf een mooie voorzet op Rick die bekwaam afrondde. 10-0.  Omdat iedereen in die fase van de wedstrijd een goal wilde maken was het veldspel niet al te best meer en kreeg merkwaardig genoeg KGB wat meer mogelijkheden om uit te breken.  Deze mogelijkheden resulteerde in 3 te diepe ballen die vakkundig door Tobias werden geneutraliseerd.  Aan het eind van de wedstrijd gaf Thomas V. een dieptebal op Raoul die vervolgens de bal bekeken in de linkerhoek schoot. 11-0.  Net voor tijd nam Jari een mooie corner die bij de tweede paal belandde, daar kwam Thomas v. W. ingelopen die de bal in een keer uit de lucht op z’n pantoffel nam. 12-0.

Al met al was het een eenvoudige overwinning op een ploeg die letterlijk en figuurlijk een maatje te klein was.  Laten we hopen dat we aanstaande zaterdag een gelijkwaardige tegenstander treffen zodat onze hun ware kwaliteiten kunnen laten zien.

Wedstrijd verslag Joop Bakker:

Wedstrijd verslag D 3

Met Fred en Melle als leider/coach begonnen we de wedstrijd.
FC, begon met de wind in de rug de tegenstander meteen vast te zetten.
Dit resulteerde al gauw in een doelpunt.
De tegenstander kon door eigen onkunde en het goede positiespel amper op de helft van de FC komen .
Er werd goed overgespeeld en de ene naar de andere kans diende zich aan.
De mannen konden bij het fluitsignaal voor de rust al met 4-0  limonade gaan drinken.
In de rust werden de punten nog even op de i gezet om ook de tweede helft goed te gaan samenspelen.
Met tegenwind werd er nog beter gecombineerd tot de zestien meter gebied, daarna werd het rommeliger en prijsschieten. De tegenstander werd op elke positie overklast.
Het had wel 20–0 kunnen en moeten worden als jullie meer had  samen gespeeld, maar daar kan op getraind worden.
De eind stand was 11-0 en jullie kunnen trots zijn als team want de inzet was uitstekend.
De spelers die een goal gemaakt hebben worden altijd genoemd.Het waren er zo veel dat ik niet precies weet wie welke doelpunt gemaakt heeft.
De helft van het team heeft wel een doelpunt gemaakt altijd leuk, maar je moeten altijd denken als team hebben we gespeeld met 14 man en als team hebben we gewonnen.
Mannen succes dit seizoen.

De grensrechter,