Purmerend E4 – OFC E5: 2-3

OFC E5

E-pupillen, E4, Groep 3 097

30 augustus 2014 10:00

Zaterdag 30 augustus 2014: Purmerend E4 – OFC E5: 2-3.

Een redelijk overwicht in het begin van de wedstrijd wist Purmerend niet om te zetten in een score. Nadat Aram een te harde voorzet van Shiven niet kon benutten en Rico een schot van richting veranderd zag worden, was het de tegenstander (tuurlijk!) die 0-1 scoorde in de 12de minuut.

En het werd nog een tikkeltje erger toen OFC, na een doelpoging van Nick op een vrije trap van Rico, de 0-2 noteerde na een uitval.

Maar ‘enough is enough’, zoals de Engelsen zeggen (‘Genoeg is genoeg’) en moeten onze jongens gedacht hebben, want daarna werd de stand door een aanval die over slechts drie schijven liep - Jamie, Rico, Nick - door de laatste met een mooi boogschot op 1-2 gezet, tevens de ruststand.

En wat Sonny van Gaal in de rust tegen de boys gezegd heeft weet schrijver dezes niet, maar dat het werkte wel – reeds in de 2de minuut van de 2de helft was het Rico die met een schot de stand gelijk wist te trekken.

En toen ging het beeld van het begin van de 1ste helft weer verder – Purmerend dat een overwicht had maar dat niet tot scoren wist te komen. Een goed schot van Aram, Nick alleen voor de keeper, een combinatie van Rico en Martijn die Tim voor open doel bracht, Tim met een schot dat net naast ging ... het mocht allemaal niet baten.

Nee, erger nog: één minuut voor tijd wist OFC een corner te krijgen en werd de eindstand op 2-3 bepaald.

Jongens, jammer; goed gevoetbald, maar helaas niet altijd even scherp in de afronding en bij tijd en wijlen de verdediging een beetje verwaarloosd. Samenspel was af en toe weer goed, goed kansen geschapen en ook wel goed geschoten soms, maar ja, het moet ook meezitten.

En, onthoud één ding, de beker hoef je niet te winnen als je toch kampioen in de competitie wordt!

Succes de eerstvolgende wedstrijd.