Purmersteijn F3 - FC purmerend F3 (beker) 3-5

F-pupillen, F3, Groep 2 007

23 augustus 2014 8:45

DE BAL ROLT WEER!!

Deze week al twee keer getraind met een nieuwe ploeg talenten. Jordi en Daniel zijn overgebleven uit de F5, Max, Tao, Rogier, Wout en Roan komen uit de F9 en de F3 wordt compleet gemaakt met de nieuwe leden Thies en Phi. Enthousiaste trainers zijn dit jaar Imco (vader van Roan) en ikzelf en de coaching wordt gedaan door Michel (vader van Tao) en ondergetekende.
Waar het altijd even afwachten is hoe de verschillende spelers uit de zomervakantie komen, was de eerste training al een verrassing te noemen. Samenspel, mooie acties, dito doelpunten, prima spelinzicht, het biedt allemaal veel perspectief voor een mooi seizoen.

Dan de eerste wedstrijd. Een bekerwedstrijd tegen de F3 van Purmersteijn. In een uiterst sportieve setting met onverwacht mooi weer troffen we een talentenformatie. De meeste jongens waren eerstejaars F, maar ook een aantal nog een jaartje jonger. We hadden wel een teleurstelling te verwerken, want Tao kon niet meedoen vanwege een blessure. Tao beterschap en top dat je er wel was!

Met Daniël op doel mochten we om 8:45 aftrappen voor de eerste wedstrijd van het seizoen. Het was uiteraard geen verrassing dat de FC een duidelijk fysiek overwicht had. Sommige spelers van Purmersteijn waren 2 koppen kleiner dan onze beren. Het spel ontrolde zich dan ook voornamelijk op de helft van Purmersteijn, al kwamen zij er ook regelmatig gevaarlijk uit. Achterin zat het met Rogier en Phi, ondersteund door Max en Thies vanaf het middenveld potdicht en Daniël stond werkelijk als een tijger te keepen. Voorin zat ook voldoende kwaliteit, want Jordi, Wout en Roan stichtten veel gevaar voor het doel van Purmersteijn. Reeds in de 5e minuut kwam de FC op voorsprong na een hard schot van Thies, dat gekeerd werd door de uiterst kundige keeper van Purmersteijn. Jordi was er echter als de kippen bij om de bal hoog in het doel te jagen, de eerste treffer van het seizoen en 0-1 voor onze boys. Na behoorlijk wat kansen voor FC en wat voorzichtige counters, die op vakkundige wijze geneutraliseerd werden, was het FC die na 16 minuten op 0-2 kwam. Daniël bereikte met een verre uittrap Jordi, die aan de rechterkant van het veld de bal meenam, zijn man uitspeelde en naar de achterlijn liep. Waar iedereen dacht aan een voorzet op de vrij, voor een leeg doel, staande Roan, lostte Jordi uit onmogelijke hoek een snoeihard schot op doel af. Via de binnenkant van de paal sloeg de bal tegen het net. 0-2 was ook de ruststand en tevreden gingen de mannen aan de limonade.

Na rust gingen de heren door waar ze gebleven waren. Met Max als vervanger voor Daniël trok FC naar voren en probeerde Purmersteijn met uitbraken gevaarlijk te worden. Ook Max kweet zich bekwaam van zijn taak en wist in de 2e minuut door slim uitlopen een doelpunt van de tegenstander te voorkomen. Zelf scoorden we in de 4e minuut wel. Het was Roan die aan de linkerkant van het doel een voorzet gaf. De keeper van Purmerstein dook dapper naar de bal, maar kon er net niet bij. Het was voor Wout vervolgens een koud kunstje om de 0-3 binnen te tikken.
Hierna ging het echter enigszins mis. Te veel jongens bleven achterin staan en 2 bleven helemaal voorin. Zonder middenveld zag Purmersteijn kans om dicht bij ons doel te komen en in de 7e minuut leidde dat tot de 1-3 uit een afstandsschot. Om nog meer tegendoelpunten te voorkomen hield FC nog steeds te veel spelers achterin en na 11 minuten was de 2-3 een feit na een schitterende combinatie van Purmersteijn. Bij ons stonden de jongens elkaar een beetje aan te kijken hoe dat nou kon. Purmersteijn geloofde weer in een goed resultaat en FC wilde kostte wat het kost een 3e tegendoelpunt voorkomen. Helaas viel in de 14e minuut toch de 3-3. Op exact dezelfde wijze als bij de 3-1 wist Purmersteijn te scoren met een afstandsschot.
Leuk is het dan om te zien dat het team zelf in zag dat dit niet de juiste manier was. De koppies gingen niet naar beneden en de jongens togen weer ten aanval. Met een betere veldverdeling nam FC het heft weer in handen en kwam Purmersteijn er in de laatste minuten niet meer aan te pas. In de 17e minuut speelde Jordi 2 man uit en vanaf de rechterkant ramde hij de bal van een meter of 12 in de verre hoek, 3-4. In de 19e minuut was het weer Jordi die een verre uittrap van Max opving, de laatste verdediger van Purmersteijn uitspeelde en de bal langs de keeper in de linkerhoek schoot, 3-5. Dit was ook de einduitslag.

Jongens wat hebben jullie een lekkere pot op de mat gelegd, maar de complimenten gaan ook uit naar Purmersteijn, want die hebben ook een hele goede wedstrijd gespeeld. Ook was het een hele sportieve wedstrijd. Een speler van Purmersteijn die bij een botsing Daniël blesseerde bleef net zolang bij Daniël staan tot die weer verder kon. Na een stevige knuffel kon er weer verder gevoetbald worden, werkelijk helemaal top!
Jongens ik heb genoten van het (samen)spel, de mentaliteit en uiteraard de overwinning. Dit was een geweldig begin van het seizoen en we gaan proberen om het volgende week nog beter te doen.

Groet, Rindert