3e Beker wedstrijd

Jesse Koot (solo)

D-pupillen, D3, Groep 2 52

6 september 2014 11:15

Met een nieuwe trainer voor de groep en jongens die zin hadden om te voetballen, begonnen we met onze derde beker ronde. Bij winst waren we zeker door.

FC begon goed aan de wedstrijd na 4 minuten kreeg Jayden een dot van een kans, maar hij schok er zo van dat het gewenste resultaat van zijn inzet werd gestopt.
De verdediging was nog niet wakker en de spits van Succes D1 kon op Tobias aflopen. Maar Tobias gaf hem geen kans om een doelpunt te maken, mooie safe.

De omschakeling van FC was razend snel en met een diepte bal op Gijs in de ruimte wist Gijs wel raad mee en maakte dat koelbloedig af 1-0.

De waarschuwing die de tegenstander had afgegeven was nog niet verwerkt in de verdediging. Weer stond een tegenstander 1 op 1 voor Tobias. Dit keer had hij geen antwoord op de ingeschoten bal 1-1.
Paar minuten later een misverstand tussen Duncan en Nolan, de bal viel voor de voeten van hun spits die alleen op Tobias afging en scoorde 1-2. Dit was een kleine domper, want FC was goed aan het voetballen.

Het spel ging over en weer, maar FC werd steeds gevaarlijker. Uit een hoekschop van Jari die de bal letterlijk op het hoofd plaatste van Duncan, en die dit buitenkansje niet liet lopen en de bal tegen de touwen kopte 2-2. Dat is een sterk wapen met lange mensen voor de goal.

Rust! Melle en Fred konden zich nu druk gaan maken over de thee en welke smaak ze de jongens zouden gaan voorschotelen.

Na de rust bleek al gauw de de leiders de juiste smaak hadden gekozen. En met een strakke grensrechter in de persoon van Paul was iedereen weer scherp en kon de ingezette lijn, einde eerste helft worden doorgezet. Succes D1 dacht nog dat ze de wedstrijd konden kantelen, maar met een paar goede ingrepen van de verdediging en Tobias zat het achterin goed dicht. Al moest Nolan nog wel Tobias helpen om een bal van de doellijn af te halen maar dat was tevens het laatste wapen feit van Succes. FC controleerde de wedstrijd en kreeg steeds meer kansen.

Gijs begon het houtwerk te testen, en even later zette Jesse met een mooie steekbal Gijs voor de keeper, resultaat 3-2 voor FC. We bleven goed in positie voetballen en rust in ons spel. Op links werd de bal ingespeeld op Rick. Die kapte zijn tegenstander uit en schoot de bal vanaf 20 meter diagonaal in de kruising. De mooiste goal van de middag 4-2. Succes D1 hadden het gehad en de kopjes gingen hangen, maar niet bij FC, want die hadden er nog zin in. De bal ging goed rond tot dat Jesse bij de zestien werd aangespeeld en die soleerde drie man voorbij om daarna met een drooge knal de 5-2 binnen te schieten.

Mannen jullie kunnen trots zijn op jullie zelf want jullie gaan met de week beter spelen. Ik wens jullie ook een mooi en sportief voetbaljaar tegemoet.