FC Purmerend F3 - ZOB F2 (beker) 3-1

ZOB F2

F-pupillen, F3, Groep 2 007

6 september 2014 8:45

Wat een heerlijk weer was het vandaag. Een lekker zonnetje, niet te warm en niet te veel wind. Onder deze omstandigheden mochten we onze laatste bekerwedstrijd spelen tegen de F2 van ZOB. Met dank aan Christiaan, die speciaal voor ons vroeg is opgestaan en de fluit vandaag hanteerde. Rogier was een weekendje weg waardoor we vandaag maar 8 spelers hadden.

Om 8:45 startte Christiaan de wedstrijd, die we begonnen met doelman Max. Jordi was wat grieperig uit bed gekomen, maar daar was op het veld niets van te merken. Furieus schoten onze mannen uit de startblokken en binnen 5 minuten kregen we 2 1000% procent kansen op de 1-0. Helaas gingen beide ballen naast. ZOB kwam er echter niet aan te pas en de ene na de andere aanval werd op het doel van ZOB gelanceerd. Dit geweld riep ZOB ook wel een beetje over zichzelf af. Door met 3 man dicht bij hun eigen doel te verdedigen werden onze spelers uitgenodigd om stevig aan te vallen. Dat we niet voor rust met minimaal 4 doelpunten verschil voor stonden was een klein wonder te noemen. Het duurde echter tot de 18e minuut voor wij het net wisten te vinden. Het was Tao die Wout in de diepte aanspeelde, Wout gaf een crosspass op Jordi die aan de linkerkant van het doel stond. Met zijn linker schoof Jordi de bal keurig langs de keeper in de verre hoek.
Voor alle spelers die steeds op de training roepen: “dat kan ik niet met mijn verkeerde been!!!!!”, dat zei Jordi twee jaar geleden ook! Zoals gezegd, de 1-0 ruststand was maar een magere afspiegeling van de verhoudingen op het veld.

In de rust heb ik weinig hoeven zeggen, want, los van de gemiste kansen, werd er gewoon heel erg goed gevoetbald. In de 2e helft hebben we de zieke Jordi op doel gezet, want ondanks zijn goede spel in de eerste helft, stond er bijna letterlijk “KOORTS” op zijn voorhoofd. Jordi, een 10 voor doorzettingsvermogen en inzet! Max nam voorin moeiteloos de taak van Jordi over en was, net als de andere voorhoedespelers, een plaag voor de verdediging van ZOB. In de 7e minuut gaf Roan een schitterende diepte pass. De bal kwam, tussen twee spelers van ZOB door, keurig in de voeten van Max die alleen op de keeper afstormde. De keeper kwam vertwijfeld uit zijn doel, werd door Max uitgekapt, waarna Max rustig de bal in het lege doel schoof. Vorige week misten we nog diverse kansen doordat we de bal te ver voor ons uit speelden, maar 1 training later laten de heren al zien hoe graag ze willen en kunnen leren. He-le-maal TOP!
Jammer genoeg liet FC de touwtjes hierna wat vieren en werd het spel wat individueler. Iedereen wilde ineens scoren. Dat dit tegen je werkt, bleek in de 12e minuut toen ZOB Daniël uitspeelde en de 2-1 op het bord liet zetten. Van schrik lieten we vanaf de aftrap de bal afpakken en ging de spits van ZOB op ons doel af. Jordi kwam echter goed uit zijn doel en dwong zo de speler van ZOB tot een gehaast schot dat over het doel verdween. Hierna was de concentratie terug en kwamen we niet meer in de problemen. Daniël en Phi hielden de boel achterin potdicht, Tao en Thies heersten op het middenveld. Hierbij geholpen door Wout die sterk speelde en heen een weer pendelde tussen spits en middenveld. Max en Roan hielden stevig druk op de defensie van ZOB dat daardoor niet meer aan voetballen toe kwam. Het duurde echter toch nog tot de 20e minuut voordat de bevrijdende 3-1 gescoord werd. Het was Roan die zo’n beetje vanaf de achterlijn de bal in de korte hoek knalde. Ik wist tot vandaag niet dat het mogelijk was om uit zo’n hoek te scoren! 3-1 was de eindstand.

Doordat Purmersteijn nog van EVC wist te winnen, staan we in de poule gelijk met Purmersteijn en EVC. Helaas zorgt ons doelsaldo ervoor dat we niet verder bekeren. Maar wat hebben we de afgelopen wedstrijden een hoop geleerd. Dat nemen we volgende week allemaal met ons mee als we de competitie starten!

Jongens, wat was het weer heerlijk om langs de lijn te staan. Wat een geweldige pot voetbal en wat is het leuk om op het veld nu al dingen terug te zien van de training. Dat laatste zegt echter niets over de kwaliteit van de training maar wel iets over jullie wil om te luisteren en te leren. Hou dit vol en we zullen nog heel veel mooie wedstrijden spelen dit seizoen, te beginnen met zaterdag tegen Marken.

Groet en tot zaterdag,

Rindert