Zondag 5 ook in tweede bekerwedstrijd kansloos

Mannen, 5, Groep 2 14

7 september 2014 14:00

FC PURMEREND ZON 5 – PURMERLAND 3   0-5

Vorige week tegen Wherevogels was het kansloos, maar vandaag was het toch minimaal net zo kansloos! Purmerland bleek een goed voetballend team, dat ons, zeker voor rust, van het bekende kastje naar de evenzo bekende muur stuurde. Purmerland vond steeds de vrije man en dwong ons tot het maken van niet de kleinste fouten. Met een 0-3 ruststand mochten we niet eens mopperen. In de rust leek de boodschap simpel: “Laten we eens proberen de bal gewoon met binnenkant voet over korte afstand naar iemand van dezelfde kleur te spelen”. Maar de tweede helft was nauwelijks 20 seconden oud toen de 0-4 al op het spreekwoordelijke bord stond, en dat terwijl wij hadden afgetrapt! Daarna kwamen wij iets beter in ons spel, al kwamen we niet tot grote kansen. Purmerland maakte nog de 0-5, de verder goed leidende scheidsrechter verzuimde zowel Purmerland als ons een strafschop te geven en we waren blij dat het afgelopen was. Volgende week start de competitie, hopelijk komen we dan wat meer tegenstanders van ons ‘eigen niveau’ tegen… A.s. donderdag wordt er niet getraind! Verder hebben we op zaterdagmiddag 27 september kantinedienst, tot nu toe heeft Marcel Va zich aangemeld, wie volgt?