Verslag dd.13.09.2014 Zaandijk d1 - Purmerend d3

Zaandijk D1

Gijs van den Ham (intikker)
Assist: Jesse Koot

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 05

13 september 2014 10:30

Na 3 bekerwedstrijden  en een oefenwedstrijd die gewonnen werden moesten we onze eerste competitiewedstrijd spelen. Verzamelen bij de Nieuwe Wereld en daar werd bekend dat Dion geblesseerd was en Jari een dagje naar de Efteling was. Met 12 man op naar Zaandijk alwaar we om 10.30 uur moesten spelen. Door het lekkere weer waren er veel ouders opgekomen om onze jongens aan te moedigen.Na de aftrap trokken wij het initiatief gelijk naar ons toe en door beter combinatiespel hadden wij algauw wat kansjes. Eerst kreeg Rick een kans en daarna schoot Gijs die een lange bal opving tegen de keeper. Hierna had Gijs nog wel een paar kleine mogelijkheden. Raoul schoot vanaf rand strafschop gebied op goal maar de keeper stopte hem met veel moeite. Purmerend bleef sterker en een doelpunt kon niet uitblijven na 20 minuten kon de keeper van Zaandijk een schot niet klem vast krijgen en Gijs was er als de kippen bij om de bal in het doel te schieten 0 - 1. Jesse speelde een puike partij op het midden veld en ging geregeld mee naar voren.

Met 0 - 1 werd de rust bereikt maar dat had wel iets meer mogen zijn. Na een bakkie limonade gingen we het veld weer op en probeerde het initiatief weer te nemen. Zaandijk wilde niet verliezen en ging wat aanvallender spelen en uit een corner ontstond een eerste kans en die wordt door Duncan  van de lijn gehaald en in tweede instantie door Tobias gestopt. Jayden komt regelmatig op rechts door en geeft een paar mooie voorzetten waaruit Rick bijna met een kopbal kon scoren. Wij herpakken ons en gaan weer in de aanval waarna Hugo uit een corner de 0 - 2 binnen kopt. Na enige tijd krijgen wij weer een corner en ons geheime wapen Duncan kopt mooi binnen 0 - 3 de buit is binnen. Gijs maakt hierna nog een bekeken doelpunt door vanaf de 16 meterlijn mooi in de rechterhoek te scoren 0 - 4. wij blijven sterker en uit een voorzet van Rick schiet Raoul net voorlangs.

daarna fluit de scheidsrechter af en gaan naar huis met een mooie overwinning. Een compliment voor het hele team dat meteen vanaf het begin hard gewerkt heeft en als we zo doorgaan kunnen we er een mooi seizoen van maken.

Dit verslag kwam mede tot stand door de inbeng van Jaimy de met zijn gebroken sleutelbeen mij van informatie voorzag.

Hans Droomers

Erik bedankt nog voor je inval beurt als trainer!