Verslag FC Purmerend D3 – WSV30 D1 Eindstand 1 - 0

WSV 30 D1

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 05

20 september 2014 10:00

In deze competitie wedstrijd kregen we D1 van WSV30 op bezoek. Na de aftrap bleek dit een waardige tegenstander. Technisch leuke spelers die wel druk wisten te zetten op ons team. Na ongeveer 5 minuten kreeg FC Purmerend een kans met een vrije trap die helaas naast ging.

Het goede spel van de tegenstander leverde uiteindellijk een kans op die door Tobias goed gestopt werd.  Hierna volgde er nog een schot dat naast ging.  Voetballend kwam de D3 er niet echt aan te pas.

Buiten een schot op  doel van Nolan in de 12e minuut  bleef de druk echter van WSV 30 komen.

In de 25e minuut viel Duncan uit met een blessure die er erger uit zag dan dat achteraf bleek. De laatste minuten voor rust hing er toch echt een doelpunt in de lucht van de tegenstander. Meerdere kansen die er niet in gingen. WSV verzuimt te scoren in de eerste helft.

De tweede helft kwan de Fc Purmerend sterk uit de startblokken,  De druk van de tegenstander werd meer terug gedrongen en er onstaan wat kansen door counters. Jayden schiet net over. Gijs komt een paar keer goed door in het strafschop gebied. Ook WSV blijft kansen creeren maar weten nog steeds niet tot een doelpunt te komen. En dan in ongeveer de 20e minuut van de 2e helft komt die ene counter waar de verdediging van WSV het laat liggen en Gijs er door is. Gijs laat deze kans niet onbenut en rond het mooi af. 1 – 0 voor Purmerend.

WSV probeert in de slotfase nog tot scoren te komen maar het zat er niet in voor ze.

Onze D3 sluit deze wedstrijd af met een overwinning.  Ze hebben er in ieder geval hard voor gewerkt.