Oefenwedstrijd Oosthuizen D1-Purmerend D3

Nolan Bakker (kopbal)
Assist: Jesse Koot

10 september 2014 18:45

Woensdagavond was er geen training voor de D3 vanwege het Marktstadtoernooi op de velden van FC Purmerend. Een mooi gelegenheid voor een oefenwedstrijd tegen Oosthuizen D1 die ook 2e klasse speelt. Op Sven (ziek) en Dion (blessure) na kon de D3 aan de wedstrijd beginnen.

De D3 heeft er zin in en er wordt meteen druk gezet op de helft van Oosthuizen. Door goed samenspel al in de 1e minuut een corner voor de D3. De D3 blijft druk uitoefenen op de helft van de tegenstander wat meerdere kansen oplevert. Rick schiet net naast, afstandsschot Jesse, een aanval van Jari en Gijs die op de keeper stuit. Raoul die op doel schiet met een corner tot gevolg. Jari trapt de genomen corner goed richting Nolan die een mooie kopbal scoort 0-1. Weer speelt de D3 op de helft van Oosthuizen waardoor Duncan ook naar voren kan stomen met alweer een corner tot gevolg. Jayden neemt de corner, het wordt een beetje rommelig voor het doel en dan schiet Rick beheerst in het doel 0-2. Oosthuizen probeert nu onder de druk uit te voetballen, maar als ze al over het middenveld kwamen dan haalde de verdediging de aanval wel eruit. Gijs zag een mooie actie net naast gaan. Oosthuizen zet een mooie aanval op met een hard schot op doel, maar daar stond Tobias met een goede redding. De D3 gaat weer in de aanval en speelt goed samen door steeds de vrije man te vinden. Jayden had de ruimte op rechts voor een actie en kon hem goed voorgeven op Gijs die fraai afrond 0-3. De druk werd nu nog groter tot aan de 16 meter van Oosthuizen wat weer een paar corners opleverde. Jayden nam een corner waarna Rick een kopbal scoorde 0-4. Hierna nog een paar kansen van Jesse (net over) en Gijs (kopt over). De D3 werd iets slordiger in het passen waardoor Oosthuizen het kon overnemen, maar zowel het middenveld als de verdediging van de D3 gaf Oosthuizen geen kans.

Na de rust gelijk weer druk van de D3 op de helft van Oosthuizen. Oosthuizen neemt nu wat beter over en zij worden iets feller in het duel vergeleken met de eerste helft maar zij konden niet echt gevaarlijk worden. De D3 speelt goed samen en Duncan raakt de paal en de lat, hierna was het Raoul die binnen kon schieten 0-5. De volgende aanval stuit bij Jari op links die wordt weggeduwd door zijn tegenstander (met de hand) maar er werd niet voor gefloten. De counter eindigde bij Hugo en Duncan waar Oosthuizen niet doorheen komt. De D3 weer in de aanval en de meegekomen Duncan schiet met een hard afstandsschot raak 0-6. Bij de volgende aanval schiet Jari op de lat met een corner als gevolg. Hierna schiet Gijs op de lat. Duncan geeft een pass op Gijs, die schiet maar is voor de keeper. Hierna is het Jayden die de vrijlopende Gijs vindt en Gijs schiet nu wel raak 0-7. De D3 blijft druk uitoefenen maar wordt wat slordiger/onrustiger in de (eind) pass. Oosthuizen kan hierdoor wat meer overnemen, wordt hier en daar wat feller gespeeld, maar de aanvallen van Oosthuizen waren niet gevaarlijk genoeg om de D3 in de problemen te brengen. Een leuke dik verdiende overwinning waar ik een goed samenspelende D3 heb gezien. Hopelijk kunnen jullie dit spel vasthouden in de competitiewedstijden.